Re: 0-700

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Sat 16 Dec 1995 - 11:33:48 MET

In article <4arfkm$7d9_at_bilbo.nask.org.pl>, lech7_at_pse.pl (Lech Szychowski) writes:
>Grzegorz Stepniak (gstep_at_zt.piotrkow.tpsa.pl) wrote:
>
>: jesli jest to numer audiotexsu w Honkongu to sie nie poloczysz. Od
>: poczatku tego roku (chyba) wszystkie poloczenia z uslugami typu
>: sekstelefon, party-phone, czy horoskop a zlokalizowane poza granicami
>: kraju nie sa realizowane w ruchu automatycznym. Jedyna mozliwosc
>: polaczenia sie z takimi uslugami to zamowic rozmowe (ruch reczny).
>
>I jest to chamstwo jakich malo. Dlaczego? Dlatego, ze:
>(1) jesli i tak lacza kazdego, kto zechce, to reczne laczenie nie daje
> nic poza zwiekszeniem kosztow (pensje telefonistek)
> [...]

Powaznie sie mylisz. Akurat w czasie jak zrobila to TPSA zrobil to tez
niemiecki Telekom. Przypuszcam ze lacza kazdego kto zechce, a roznica to
nie tylko pensja telefonistki, ale tez fakt ze gdzies zostalo zanotowane
ze rozmawialem z takim numerem, tego dnia, przez tyle minut. W ruchu
automatycznym mam po prostu nastukane 1000 jednostek na liczniku i nie
wiadomo skad. Jak przychodzi rachunek na pare milionow i mam sie klocic
z TPSA - to nikt nie ma zadnych dowodow poza stanem licznika. A tak -
jakis dowod jest.

Poza tym, jezeli kant polega na tym ze jakisz szczeniak wpial sie w
piwnicy w Twoj kabel telefoniczny i rozmawia na Twoj koszt, to przy rozmowie
automatycznej nie wykryjesz tego, chyba ze akurat przypadkiem podniesiesz
sluchawke w chwili gdy on rozmawia. Jezeli laczysz przez telefonistke,
to ona do Ciebie oddzwania, wiec przynajmniej bedziesz mial jakis krotki
sygnal, ze cos nie tak...

Niemcy wycofali sie zreszta z tego z chwila gdy wprowadzili mozliwosc
rejestracji wszystkich rozmow laczonych automatycznie - klient moze sobie
teraz zamowic taka liste wszystkich swoich rozmow (numer docelowy ma nawet
na tej liscie zamazane 4 ostatnie cyferki, zeby zostawic jakies pozory
prywatnosci). Jak TPSA wprowadzi cos takiego, to moze odblokuje te numery
z powrotem...

JMP