Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 21:26:32 MET

> From: Ireneusz Neska <irek_at_nask.org.pl>

> Nie wiem jak A.Zienkiewicz dokladnie sie wyrazil w tej kwestii, ale nam
> chodzilo o uzaleznienie (w jakims stopniu - i o tym stopniu nie bede sie
> wypowiadal) odplatnosci za korzystanie z Internetu od generowanego ruchu.
> Umozliwi nam to odpowiednio wczesniejsze zapewnienie funduszy na
> zwiekszenie przepustowosci laczy na newralgicznych kierunkach (chodzi
> zwlaszcza o lacza miedzynarodowe).

Tekst z GW jest dostepny na
http://www.cto.us.edu.pl/cennik.nask/kib_nr50.html. Konkretny
fragment brzmi nastepujaco:
"-- Chcemy zdlawic ruch w sieci. Wprowadzenie nowego cennika to jedyna metoda, jaka
mozemy zastosowac. Zakladamy, ze ruch spadnie do 60 proc. obecnego -- mowil dyrektor
techniczny NASK Andrzej Zienkiewicz."
Wyjasnienie o "wczesniejszym zapewnieniu funduszy" itp. mnie nie
satysfakcjonuje. Powatarzam. Glownym elementem kosztow NASKu sa
*niezalezne od ruchu* oplaty za lacza dla TPSA. Jedynym elementem
kosztow *zaleznym od ruchu* sa oplaty dla EBONE i NORDUNETu, ktore
stanowia ok. 5-6% kosztow NASKu. Pytam zatem ponownie: co daje
"zdlawienie" ruchu w sieci. Pytam jasno i oczekuje jasnej odpowiedzi.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl