Re: 0-700

Autor: Grzegorz Stepniak (gstep_at_zt.piotrkow.tpsa.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 21:11:08 MET

On Fri, 15 Dec 1995, Jaroslaw Rafa wrote:

> Jeszcze jest punkt widzenia swobod obywatelskich - ktos za mnie decyduje,
> gdzie mi wolno dzwonic, a gdzie nie...
> Co do praktyk monopolistycznych, *samo* zablokowanie numerow nie byloby moze
> takie zle. Mnie sie np. nie podoba glownie idealna zbieznosc w czasie
> zablokowania numerow zagranicznych z uruchomieniem 0-700. Chyba slepy by sie
> nie domyslil o co chodzi. O natychmiastowe wyciecie potencjalnej konkurencji
> dla jednej firmy. Tej, co ma te 0-700, za ktore zapewne sporo placi TPSA. A
> tak to TPSA musiala placic zagranicznym operatorom i za ich posrednictwem
> [...]

Masz racje wyglada to glupio

> uruchamiana kluczykiem blokada numerow zaczynajacych sie na pewne kombinacje
> cyfr, mozna zaprogramowac kilkanascie takich kombinacji. Jak komus dzieci czy
> wnuczki wydzwaniaja na party line, idealne rozwiazanie. Ma te zalete, ze
> blokade robie sam z wlasnej woli, a nie ktos za mnie decyduje gdzie mi wolno
> dzwonic.

Tak ale trudno jest zmusic babcie na rencie ktorej wnusio nabija licznik
do kupienia takiego telefonu

> Prosze o skonkretyzowanie: czy chodzi o pracownikow TPSA??? No bo kto inny
> moglby dzwonic na cudzy rachunek? A zatem dyscyplinujecie wlasnych
> pracownikow metodami uderzajacymi w klientow? To juz innych sposobow nie ma?

Nie nie chodzi o to. Ale znam pewna Polska duza firme ktorej pracownik (
nawiasem mowiac obsluga ich centraliki abonenckiej) permamentnie dzwonil
do roznych uslug zagranicznych nabijajac firmie licznik w sposob wrecz
nieprawdopodobny (rachunki rzedu ok. pol miliarda o ile sobie
przypominam). W koncu firma poprosila nas o wziecie numeru na obserwacje
i chlopak wpadl.

        Pozdrawiam
                Grzechu

--