Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Mon 18 Dec 1995 - 08:54:08 MET

In article <DDD7E5C5F_at_inf.wsp.krakow.pl>, RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) writes:
>"-- Chcemy zdlawic ruch w sieci. Wprowadzenie nowego cennika to jedyna metoda, jaka
>mozemy zastosowac. Zakladamy, ze ruch spadnie do 60 proc. obecnego -- mowil dyrektor
>techniczny NASK Andrzej Zienkiewicz."
>Wyjasnienie o "wczesniejszym zapewnieniu funduszy" itp. mnie nie
>satysfakcjonuje. Powatarzam. Glownym elementem kosztow NASKu sa
>*niezalezne od ruchu* oplaty za lacza dla TPSA. Jedynym elementem
>kosztow *zaleznym od ruchu* sa oplaty dla EBONE i NORDUNETu, ktore
>stanowia ok. 5-6% kosztow NASKu. Pytam zatem ponownie: co daje
> [...]

Poniewaz odpowiedzi od p. Zienkiewicza chyba szybko nie dostaniesz :-)
wiec odpowiadam jasno i wyraznie: Uzytkownicy (w tym ja) skarza sie na
duze obciazenie sieci utrudniajace (badz czasem wrecz uniemozliwiajace)
prace. I mam na mysli rzeczywiscie prace, taka za ktora dostaje pieniadze.
Rozwiazania sa dwa: Zwiekszyc przepustowosc albo zmniejszyc ruch.
Wybrano (byc moze z przyczyn finansowych, moze technicznych, a moze z
glupoty) opcje druga. Jasne?

JMP