Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 14:57:41 MET

On Fri, 15 Dec 1995, Jaroslaw Rafa wrote:

> No, nareszcie zaczela sie jakas rzeczowa dyskusja z NASK-iem :-), szkoda
> tylko ze nie z jego szefem :-(((((
> Czy moge prosic o informacje. *Ile razy wiecej* dokladnie chce TPSA za linie
> 2M niz za 64K?

Okolo 25 razy.

> Dlaczego instalacja linii 256K zamiast 64K to ma byc osmiokrotny wzrost
> kosztow? Chyba czterokrotny?

Oczywiscie, mialem na mysli stosunek do lacza 512K.

> [...]
> sieci". Abstrahujac zupelnie od oburzajacego wydzwieku takiej wypowiedzi w
> sytuacji, gdy na swiecie Internet sie rozwija, a u nas "musi" sie go
> "zdlawic", to ja tu czegos nie rozumiem. Skoro glownym powodem koniecznosci
> podwyzki sa koszty lacz TPSA, to po co chcecie dlawic ruch w sieci? Co Wam to
> daje? Przeciez i tak bedziecie placic TPSA za TE SAME lacza, a wiec
> zmniejszenie ruchu nie spowoduje zmniejszenia Waszych kosztow?
> No chyba ze zakladacie, ze uda sie wam zdlawic ruch do tego stopnia, ze
> faktycznie zamiast laczy 2M wystarcza te 64K... :-((((

Nie wiem jak A.Zienkiewicz dokladnie sie wyrazil w tej kwestii, ale nam
chodzilo o uzaleznienie (w jakims stopniu - i o tym stopniu nie bede sie
wypowiadal) odplatnosci za korzystanie z Internetu od generowanego ruchu.
Umozliwi nam to odpowiednio wczesniejsze zapewnienie funduszy na
zwiekszenie przepustowosci laczy na newralgicznych kierunkach (chodzi
zwlaszcza o lacza miedzynarodowe).

Irek