Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 14:21:27 MET

> From: Ireneusz Neska <irek_at_nask.org.pl>

> Niestety tutaj nie masz racji. Pamietasz jaki podniosl sie krzyk, gdy
> zmniejszylismy szybkosc linii Warszawa-Lublin i Warszawa-Gdansk z 2M do
> 256k oraz zlikwidowalismy linie Warszawa-Katowice. W tej chwili linie 2M
> powinny byc przynajmniej do Krakowa i Lodzi, natomiast do Katowic,
> Wroclawia, Poznania, Bydgoszczy, Gdanska, Lublina, Torunia powinny byc
> minimum 512. Do Szczecina powinno byc minimum 128 k - zamiast
> istniejacego 28.8k. Podobnie wygladaja niektore inne linie analogowe -
> [...]
No, nareszcie zaczela sie jakas rzeczowa dyskusja z NASK-iem :-), szkoda
tylko ze nie z jego szefem :-(((((
Czy moge prosic o informacje. *Ile razy wiecej* dokladnie chce TPSA za linie
2M niz za 64K?
Dlaczego instalacja linii 256K zamiast 64K to ma byc osmiokrotny wzrost
kosztow? Chyba czterokrotny?
W ostatniej GW dyrektor A.Zienkiewicz wypowiada sie: "Musimy zdlawic ruch w
sieci". Abstrahujac zupelnie od oburzajacego wydzwieku takiej wypowiedzi w
sytuacji, gdy na swiecie Internet sie rozwija, a u nas "musi" sie go
"zdlawic", to ja tu czegos nie rozumiem. Skoro glownym powodem koniecznosci
podwyzki sa koszty lacz TPSA, to po co chcecie dlawic ruch w sieci? Co Wam to
daje? Przeciez i tak bedziecie placic TPSA za TE SAME lacza, a wiec
zmniejszenie ruchu nie spowoduje zmniejszenia Waszych kosztow?
No chyba ze zakladacie, ze uda sie wam zdlawic ruch do tego stopnia, ze
faktycznie zamiast laczy 2M wystarcza te 64K... :-((((
Prosze o odpowiedz!
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl