Re: Propozycja dla NASKu

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Thu 14 Dec 1995 - 15:00:19 MET

Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl) napisal:
: Natomiast liczenie od bajtow, owszem, mogloby byc sprawiedliwe, ale
: tylko pod w takiej sieci, w ktorej da sie obciazyc oplata podmiot
: ___inicjujacy___ ruch. W Internecie nie da sie zapewnic 100% ochrony
: przed 'nastukaniem licznika' przez osoby trzecie.

  Wlasnie, tym bardziej zdumiewa mnie ze co rusz slysze kogos z NASKu
kto z niezbita pewnoscia siebie twierdzi ze niepozadany ruch mozna
odfiltrowac i ze nie jest to problemem.
  Chcialbym uslyszec jak sobie NASK wyobraza odfiltrowywanie
np. pakietow ICMP. Nawet niekoniecznie z podrobionym adresem
zrodlowym. Bo rozumiem, ze zajmie sie tym NASK na swoich routerach --
ja sobie moge filtrowac, ale za wszystko co do mnie dojdzie i tak juz
zaplacilem.
  Chetnie bym tez zobaczyl sendmail-8.7.NASK.1, ktory odfiltruje
poczte wysylana 'cichcem' przez moje komputery za granice
(smart-relay-host). Chyba nikt nie mysli ze ludzie beda wysylac poczte
za 1.6zl/MB jezeli moga zrobic to za 0.4zl/MB, a pelne koszty zrzucic
na kogo innego.

jwr
Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr jwr_at_icm.edu.pl