Re: Fax na NASK i inne niedorzecznosci

Autor: Tomasz Kubinski (tomasz_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 01:51:06 MET

Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
> [...]
> :
> : Co?! 200MB? Tak sie sklada, ze przygotowyjac sie do rozliczania robimy juz
> : statystyki ruchu. W ciagu tygodnia np. przez nasze lacze przeszlo 5GB.

> Chyba sie nie zrozumielismy. Ja twierdze, ze wy z zagranicy sciagacie
> jakies 200MB miesiecznie - na swoj mirror. (przykladowe dane z Simtela,
> 9510, ~200 zbiorow przybylo, srednia z pierwszych 10 ~250KB. Czyli
> w Simtelu dochodzi ~50MB miesiecznie). I to jest ten ruch z zagranica,
> ktory powinniscie utrzymywac, zeby lokalne srodowisko nie obciazalo laczy.

Ja i tak twierdze, ze jest tego jednak wiecej, no ale...

> : Ostatnio nasz ftp bardzo cieszyl sie powodzeniem wsrod gosci z zagranicy,
> : a zwlaszcza kolekcja panienek.

> No i co sie dziwisz, ze KBN nie ma ochoty placic za to, zeby jakies malolaty
> na swiecie nie sciagaly sobie od was golych dup.

Nie, ja sie wcale nie dziwie. Kolekcja panienek zaczela powstawac jeszcze wtedy,
jak mielismy lacze 9600. Wrzucalismy to u siebie na ftp wlasciwie tylko
po to, aby uzytkownicy naszej podsieci nie ciagneli przynajmiej tych samych
po pare razy. Zaproponowalismy im, zeby wrzucali do nas na upload to co
sciagaja i co inni ewentualnie tez mogli by chciec sciagnac. Oczywiscie nie
tylko panienki. Przeciez oni potrafili uparcie sciagac gify, jeden przez
parenascie godzin, a nawet do kilku dni, tylko po to, zeby poogladac i skasowac.
Teraz, to chociaz najpierw zajza do nas.

W krotkim czasie po zestawieniu szybszego lacza okazalo sie, ze nie tylko
swiat ma nam cos do zaoferowania, ale rowniez oni moga brac cos od nas.
Zawsze to milo, kiedy na swiecie hosty z koncowka .pl w nazwie sa dobrze
znane. Zreszta panienki to tylko czesc tego, co od nas brali.

Koniec koncowi, przyjdzie zablokowac dostep do wiekszosci zasobow ludziom
spoza Pol.Sl. i tyle.

> Tak swoja droga, odciac sie od swiata jakos niezbyt wypada. Oni
> udostepniaja, my korzystamy, to i wypadaloby udostepnic.
> Niestety, punkt wspolny finansow i honoru, to jest przypiac sie przez
> wolne lacze..

Tomasz Kubinski                            Silesian Technical University
                                                  Computer Center
e-mail: tomasz_at_polsl.gliwice.pl         Akademicka 16, 44-100 Gliwice, Poland
http://www.polsl.gliwice.pl/~tomasz     tel. +48 32 371237, fax +48 32 372175