Re: Fax na NASK i inne niedorzecznosci

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 12 Dec 1995 - 15:44:38 MET

Tomasz Kubinski (tomasz_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
: > : > Na pewno lokalny (uczelniany) server ftp sie oplaca - bo powoduje, ze
: > : > srodowisko mniej obciaza lacza zewnetrzne. Udostepnianie uslug na zewnatrz
: > : > juz kosztuje! Albo wlasciciel policzy ze kosztuje malo i go stac, w celu,
: > : > powiedzmy reprezentacji, albo taki serwis faktycznie sie skonczy.
: > : Swietnie. Teraz uaktualnianie zasobow bedzie odbywalo sie raz na miesiac,
:
: > Nie przesadzaj. Ile przybywa nowych danych? 200MB miesiecznie? czyli
: > nawet po paskarskich cenach 320 zl. To jest zadna kwota dla uczelni.
:
: Co?! 200MB? Tak sie sklada, ze przygotowyjac sie do rozliczania robimy juz
: statystyki ruchu. W ciagu tygodnia np. przez nasze lacze przeszlo 5GB.

Chyba sie nie zrozumielismy. Ja twierdze, ze wy z zagranicy sciagacie
jakies 200MB miesiecznie - na swoj mirror. (przykladowe dane z Simtela,
9510, ~200 zbiorow przybylo, srednia z pierwszych 10 ~250KB. Czyli
w Simtelu dochodzi ~50MB miesiecznie). I to jest ten ruch z zagranica,
ktory powinniscie utrzymywac, zeby lokalne srodowisko nie obciazalo laczy.

: Ostatnio nasz ftp bardzo cieszyl sie powodzeniem wsrod gosci z zagranicy,
: a zwlaszcza kolekcja panienek.

No i co sie dziwisz, ze KBN nie ma ochoty placic za to, zeby jakies malolaty
na swiecie nie sciagaly sobie od was golych dup.

Tak swoja droga, odciac sie od swiata jakos niezbyt wypada. Oni
udostepniaja, my korzystamy, to i wypadaloby udostepnic.
Niestety, punkt wspolny finansow i honoru, to jest przypiac sie przez
wolne lacze..

: > Czemu nie? 'Pana strone obejrzalo 1234 osoby', wiec nalezy sie
: > 1234 * wielkosc broszury. Zauwaz, ze to ma czasem dla zalety -
:
: No jest to jakis pomysl.
:
: > za nieuzywane zasoby sie nie placi. I tak pewnie bedzie taniej, niz
:
: Uzywane czy nie, miejsce na dysku zajmuja.

No, to na szczescie nie kosztuje tak duzo..

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |