Re: internet w kablowce

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 11:28:51 MET

On 4 Dec 1995, Jerzy Michal Pawlak wrote:

> Kanal telewizyjny zajmuje kilka MHz, czyli wiecej. Ino, ze nie wiem jak jest
> technicznie zrobiony dostep wielu uzytkownikow do wspolnego kabla - znaczy
> czy sa jakos multiplexowani w tym samym pasmie, czy tez kazdy ma wlasne. Jezeli
> to drugie - to moze byc potrzeba duzo tych megahercow. Poza tym jest problem
> jakosci kabli - analogowa telewizje mozesz polozyc kiepskim kablem zeby bylo
> taniej, ludzie i tak beda zadowoleni, nawet jak troche sniegu lata.
  [...]
  ---
  To co wyczytalem o jednym takim rozwiazaniu wymaga pasma 6 MHz (w obie
  strony) i daje 10Mbitow/s. Niestety zadnych dokladniejszych informacji
  nie moge nigdzie znalezc... Firma (LANCity) mimo, ze w sieci zadnych
  informacji na WWW nie udostepnia.

  Ciekawi moga zajrzec do:
    http://thirteen.srv.lycos.com/cgi-bin/pursuit?query=lancity

  Wojtek