Re: internet w kablowce

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 21:28:33 MET

jmp_at_cocos.fuw.edu.pl (Jerzy Michal Pawlak) wrote:

>Kanal telewizyjny zajmuje kilka MHz, czyli wiecej. Ino, ze nie wiem jak jest
>technicznie zrobiony dostep wielu uzytkownikow do wspolnego kabla - znaczy
>czy sa jakos multiplexowani w tym samym pasmie, czy tez kazdy ma wlasne. Jezeli
>to drugie - to moze byc potrzeba duzo tych megahercow. Poza tym jest problem
>jakosci kabli - analogowa telewizje mozesz polozyc kiepskim kablem zeby bylo
>taniej, ludzie i tak beda zadowoleni, nawet jak troche sniegu lata.

Kiedys dostalem materialy z konferencji na temat nowych uslug w
sieciach kablowych z kanalem zwrotnym.

Bylo tam napisane, ze jest mozliwosc zaimplementowania w sieci
kablowej dwoch rownoleglych virtualnych sieci Ethernet 10Mbps, czyli
wtedy dostep wielu uzytkownikow jest realizowany poprzez
multipleksowanie ich pakietow z wykrywaniem nosnej.

Przy czym jak sie nad tym zastanowilem, to Ethernet nie jest
najlepszym rozwiazaniem dla wiekszej sieci, bo jest ograniczenie na
maksymalna odleglosc miedzy stacjami w zaleznosci od dlugosci pakietu.
(Czas transmisji miedzy dwoma skrajnymi stacjami nie moze byc dluzszy
od czasu transmisji polowy pakietu).

W sumie to wniosek z tych papierow co mialem byl taki, ze w zwykla
siec kablowa mozna spokojnie wepchnac ponad 25 Mbps bez rezygnacji z
zadnych pasm telewizyjnych, a to juz jest dosc sporo moim zdaniem.

Michal Mosiewicz
mimo_at_lodz.pdi.net