Re: internet w kablowce

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Mon 04 Dec 1995 - 10:12:14 MET

In article <GoldED.199512031210372804.rafamiga_at_polbox.com.pl>, "rafamiga_at_polbox.com.pl" <rafamiga%polbox.com.pl_at_f33.n480.z2.fidonet.org> writes:
> Powiem więcej. W naszych kablowkach tez jest to do zrobienia, ale wiaze
>sie to z duzymi nakladami finansowymi. Wazna jest infrastruktura, bo reszta to
>juz tylko odpowiedni hardware? Ile moze taki kanal zalozmy tylko 128 kbps
>zajmowac? Wiecej niz jeden kanal telewizyjny?

Kanal telewizyjny zajmuje kilka MHz, czyli wiecej. Ino, ze nie wiem jak jest
technicznie zrobiony dostep wielu uzytkownikow do wspolnego kabla - znaczy
czy sa jakos multiplexowani w tym samym pasmie, czy tez kazdy ma wlasne. Jezeli
to drugie - to moze byc potrzeba duzo tych megahercow. Poza tym jest problem
jakosci kabli - analogowa telewizje mozesz polozyc kiepskim kablem zeby bylo
taniej, ludzie i tak beda zadowoleni, nawet jak troche sniegu lata.

A z tym przenoszeniem - to wiesz, jak masz pol miliona dolarow zeby sobie
tam kupic dom, to mozesz miec i Internet za 40. Nawet w tej samej Kanadzie
jak mieszkasz w slumsie to tego nie dostaniesz...

JMP