Re: Nowy cennik - sugestie

Autor: Zbigniew J. Tyrlik (zbig_at_apk.net)
Data: Fri 01 Dec 1995 - 16:53:48 MET

In <199512011333.OAA00216_at_beta.ire.pw.edu.pl> cwaniak_at_beta.ire.pw.edu.pl (Slawomir Sidor) writes:

>Co Ty myslisz ze jak dzwonisz od siebie z domu do sasiada to idzie przez
>zbrojenie w scianach ? Idzie do centrali i wraca. I jak dzwonisz do
>aparatu 2 metry obok to sygnal moze przeleciec kilka kilometrow.
>I trudno tu od TPSA i NASKu wymagac zeby kladli siec tam gdzie Ty sobie
>zyczysz.

Niestety, ale tak sie na swiecie dzieje. Warunkiem koncesji na wszelkie
uslugi publiczne/infrastrukturalne jest zazwyczaj wymog pokrycia obszaru
siecia o okreslonej gestosci, dostepnosci, i odleglosci od nalblizszgo
przylacza. Co ciekawsze, stosuje sie to nie tylko do sieci komputerowych,
ale rowniez telefonicznych, transportowych, komunalnych. Albo otwierasz
rynek dla konkurencji, i konkurujacy dostawcy predzej czy pozniej dociagna
cetnrale i przylacze w poblize Ciebie. Nota bene, konkurencja zazwyczaj
lepiej dziala od koncesjonowanego monopolu... ( Wiem ze do dzis w USA jest w
wiekszosci kraju monopol na lokalne telefony - ale czekamy z
niecierpliwoscia na dzien kiedy 4 firmy beda chcialy dostarczyc mi nastepne
100 linii.. juz niedlugo ).

>I to i to ...

> Slawomir 'Cwaniak' Sidor | Politechnika Warszawska, Telekomunikacja | Poland
> cwaniak_at_beta.ire.pw.edu.pl

_zjt

--
Zbigniew J. Tyrlik  DoD# 0759  FJ1200 `89-Silver...  zbig_at_wariat.org
APK on the move   Northern Ohio Internet Access   216-241-7166 voice