Re: Oplaty za NASK

Autor: Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 01 Dec 1995 - 18:04:09 MET

Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl) wrote:

> A'propo rozliczania za ruch, widzialem tu wypowiedz podwazajaca
> mozliwosc rozliczania: niby czemu nie mialo by sie dac rozliczac
> za ruch NA INTERFEJSIE ? W Oprogramowaniu Cisco, uzywanym rowniez
> w wielu urzadzeniach DECowskich jest to standardowa funkcja.

Liczyc bajty przelatujace przez kabel da sie na kazdym routerze.
Robic to samo z rozwaleniem na hosty - ten tyle, a tamten tyle -
potrafia Cisco (3Comy juz nie, nie wiem jak inne).
Natomiast rozbic na uzytkownikow juz sie nie da. I jak teraz
rozliczyc gosci? No, mozna ryczaltem:

     oplata=ilosc bajtow na host/liczba uzytkownikow

Troche problematyczne, nie? A teraz wszyscy musza
kupic sobie co najmniej jedno duze Cisco.

----
Piotr Auksztulewicz                 piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl
Centrum Komputerowe Politechniki Slaskiej, Gliwice, Akademicka 16