Re: Domeny i ferment

Autor: Tomasz Kokowski (tommy_at_man.poznan.pl)
Data: Mon 06 Nov 1995 - 19:14:04 MET

>Znaczaca wiekszosc uczestnikow dyskusji nad domenami wypowiedziala sie za
>unikaniem nazw domen pochodzacych od angielskojezycznych skrotow nazw
>calkowicie polskich instytucji. [...]
>
>Ja jednak w pelni je popieram i sprobuje je najkrocej uzasadnic: polska
>nazwa lub jej skrot moze byc niezrozumiala dla zagranicznego uzytkownika
>sieci.

 Odsylam do uchwalu Senatu Politechniki Poznanskiej - znaczenia P.U.T.
To jest oficjalna nazwa. T.U.P. bylo stara nazwa i doprawdy tylko z tego
powodu znalazlo sie w nazwie domeny. Utrzymywalismy ta domene w trosce
o uzytkownikow i ich kontaktu wywodzace sie z okresu przed zmiana nazwy
Uczelni. Jesli trudno to zrozumiec to wlasnie to jest dowodem kto tu
jest teoretykiem, a kto praktykiem.

Co do A.M.U to Adam Mickiewicz University of Poznan mowi samo za siebie
ale moze lepiej niech sie wypowiedza koledzy z Uniwersytetu.

> [...] ferment ten wywolal kilka
>merytorycznych wypowiedzi, bardzo waznych i znaczacych dla toczacej sie na
>ten temat dyskusji. [...]
>
>- ukazuja nierealnosc pewnych rzucanych przez dyskutantow-teoretykow
>propozycji (vide Twoja wlasna uwaga o zaniku domen regionalnych.

 Nie moja, nie moja, tylko przeczytana w liscie Irka Neski.

>- wymuszaja przedstawienie opinii przez osoby, bez ktorych nic sie zmienic
>lub uporzadkowac nie da, np. Ciebie, a ktore dotad wolaly milczec, co
>wywolywalo nieraz falszywy obraz rozkladu pogladow.

 Wcale nie uwazam, ze trzeba milczec. Uwazam natomiast, ze trzeba raczej
trzy razy ugryzc sie w jezyk
(chyba w paluchy aby nie pisaly ple-ple na klawiaturze) niz zapychac
polip uwagami poza-merytorycznymi pod merytorycznym SUBJECT.

Ferment? Tu musze pokopac w archiwum. Ale przyznasz, ze na przyklad,
nie przysluzylo sie sprawie publikowanie logu z IRC-a po spotkaniu #kandydat?

Pozdrawiam i dobrej podrozy,

Tomasz Kokowski