Re: Domeny 0.5

Autor: Ryszard Korwin-Mikke - DI 153 5007 (rmikke_at_mofnet.gov.pl)
Data: Fri 03 Nov 1995 - 15:51:24 MET

Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl) wrote:
 |Ryszard Korwin-Mikke - DI 153 5007 (rmikke_at_mofnet.gov.pl) wrote:
 |: Bedzie mial to, ze osoby probujace odgadnac jego adres w sieci -
 |: odgadna go. Ja juz kilkakrotnie "odgadywalem" nazwy hostow,
 |: prowadzacych serwis WWW roznych firm i bylo to bardzo proste, bo
 |: wiedzialem, ze jak firma sie nazywa Szpicpindel Inc., to
 |: najpierw nalezy sprobowac pod www.szpicpindel.com. Dziala w 80%

 |Sprobuj znalezc ISO...

Znalazlem:
www.adaptec.com - Adaptec
www.amd.com - AMD
www.apple.com - Apple
www.borland.com - Borland

Czyli proporcje 80% zachowana. Badz laskaw nie kluc mnie w oczy
pojedynczymi przykladami...
A ISO jest w www.iso.ch - kiepsko, jak na miedzynarodowa
organizacje.

> [...]

 |: wszyscy inni jednak poswiecili te dwa roboczodni ( :-) ), to
 |: uzytkownikom Twojej sieci latwiej by sie zylo - bo latwiej by
 |: odgadywali adesy innych. Tylko nie mozesz wymagac od innych
 |: poswiecenia tych dwoch roboczodni, jesli sam tez nie
 |: poswiecisz...

 |Caly dowcip polega na tym, ze od nikogo nie wymagam, aby te dwa roboczodni
 |(na dobry poczatek) poswiecil... A adresow nie nalezy odgadywac, tylko
 |udostepniac je chocby poprzez Netfind, inaczej zawsze znajda sie precedensy
 |typu iso.com, ktore i tak utruja uzytkownikow.

To zamiast pitolic, wez sie do roboty i zorganizuj Netfind/whois
w .pl.

 |: |Bardzo dobrym przykladem na to, ze na swiecie, na ktorym chcemy sie
 |: |wzorowac, tak nie jest, jest domena iso.com, ktora bynajmniej nie nalezy do
 |: |organizacji zajmujacej sie ustalaniem standardow (pikantny kawalek w
 |: |zestawieniu z powyzsza propozycja).

 |: Jest to jak najbardziej skrot nazwy firmy. A ze Tobie sie skrot
 |: ISO jednoznacznie kojarzy...

 |To jak mi sie kojarzy jest sprawa drugorzedna. Jest za to jeszcze jednym
 |dowodem na to, ze pojemnosc informacyjna nazw jest zbyt mala i
 |"ustandaryzowanie" nazw niewiele zmieni, co najwyzej gros adminow i
 |uzytkownikow przyplaci to godzinami dodatkowych, przez nikogo nie
 |oplaconych wysilkow.

Ja osobiscie deklaruje gotowosc dokonania wszelikch niezbednych
zmian, jesli tylko ktos namowi moja gore do zmiany "mofnet" na
"MinFin", czy cos takiego.

 |: Nie za kazdym razem, kiedy trzeba cos zrobic. To ma byc stala
 |: oplata za utrzymanie pewnej uslugi. Zdecyduj sie, albo mamy
 |: rozijac komercyjny internet, o czym piszesz w kawalku, ktory
 |: wycialem, albo zmuszamy kogos do dawania uslug za darmo.Przeciez
 |: te oplaty manipulacyjne nie ida z kieszeni podatnika, tylko z
 |: kieszeni klienta!

 |Ale klient placi miesiac w miesiac (czy kwartal w kwartal - jak w cenniku
 |NASK) wysoka kwote za utrzymanie calej infrastruktury sieci. To po co
 |jeszcze ten napiwek?

Ten napiwek juz jest wliczony w oplaty NASK. Ty myslisz, ze z
czego oni zyja?

 |: Zreszta, nie powinna byc ona wliczana w jednorazowa oplate
 |: przylaczeniowa, tylko w stala oplate za utrzymanie polaczenia.
 |O to mi wlasnie chodzilo.

No to przeciez tak od poczatku stoi napisane.

 |: |To oznacza np. ze w przypadku przeciagajacego sie sporu o nazwe domeny ktos
 |: |umoczy na czas tego sporu duze pieniadze zwiazane z podlaczeniem do sieci.

 |: To dobry powod, zeby sie dostosowac, nie uwazasz? Co
 |: proponujesz, kto pierwszy ten lepszy?

 |Tak. W proponowanym rozwiazaniu jest pole do naduzyc.

Uwazam, ze nie ma. Jesli sie jasno okresli nie tylko kto, ale i
w jakich warunkach moze odmowic rejestracji domeny, to naduzycia
beda ladowac w sadzie. I im wieksze straty ktos poniesie z
powodu naduzyc, tym wieksze bedzie odszkodowanie. Nie warto dla
wygody tego kogos sankcjonowac istniejacego burdelu, IMHO.

                                 Ryszard Mikke

A poza tym uwazam, ze nalezy obnizyc podatki

--
#include <disclaimer.h>
Powyzsze opinie NIE MUSZA byc zgodne z opiniami mojego pracodawcy.