Re: Emily w Toruniu

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Thu 19 Oct 1995 - 15:33:10 MET

Aneta Baran (aneta_at_chall.ifj.edu.pl) wrote:
: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl) wrote:

: Uff... mam wrazenie, ze kolejna maszyna Trurla sie pojawila.... ;)

: : Poniewaz jest to ktorys z kolei przyklad, ze polskiemu Internetowi grozi
: : cos na ksztalt Political Corectness,
: Chlopie, opanuj sie. Jaka Political Correctness? A o netykiecie slyszal, a?
: Jak nie, to poczytaj sobie, mozna ja znalezc tu:

A jak to inaczej nazwac?

: http://www.pk.edu.pl/texts/etykieta.html
: Zrozum, ze to nie sa zadne tam wymysly towarzystwa wzajemnej adoracji, tylko
: bywaja jeszcze tacy uzytkownicy, ktorzy placa od kazdego przslanego bajta.
: I musza placic za kilometrowe sygnatury badz beztroskie cytowanie calych
: listow przez roznych takich, co to sie nie beda fanaberiom poddawac i dla
: ktorych formalizmy to zlo wszelakie.

Bez przesady. Jak Rafal zalowal lacza Alexowi, ktory potrafi troche
zaoszczedzic na przepustowosci powtarzanych setki razy polaczen FTP i MB
danych to nikt sie nie odezwal. Jak chodzi o kilkadziesiat bajtow
sygnatury, to zaraz znajduje sie grupa "poprawnych".
 Poza tym nikt nikogo nie zmusza np. do czytania Polipa i sciagania
sygnatur razem z postingami. I bardzo dobrze. Jesli dl kogos tresc nie jest
na tyle istotna, aby zaplacic za przeslanie sygnatury - nie bedzie czytal.
I tez dobrze. Oszczedzi mu to pieniedzy i niewatpliwej przyjemnosci
ogladania nagonki na kogos za dluzsza sygnature, dluzsze wlosy czy poglady
niezgodne z pogladami wiekszosci. A NASK i tak swoje 1 czy wiecej zlotych
za MB wezmie...

: Oczywiscie do zadnych zasad sie nie musisz stosowac, tak samo jak mozesz
: przyjsc do opery w gumofilcach i kufajce. A ze ludzie poczuja sie zgorszeni
: i zniesmaczeni.... i zaczna Cie traktowac jak kogos nie na poziomie... coz,
: Twoj problem.

Taka "moralnosc" i "zasady" niestety kojarzy mi sie z dulszczyzna - od
wierzchu musi wygladac ladnie i poprawnie, pod spodem jest brak zdrowego
rozsadku, a czesto i zepsucie. Nie inaczej jest z rzeczonym PC, ktore -
choc mocno akcentowane w USA - nie rozwiazalo niczyichs problemow. I
niczyich problemow nie rozwiaza tematy zastepcze - wlasnie typu "ilosc
linii w sygnaturze".

: moje 3 grosze, mam nadzieje, ze ostatnie na ten temat,
: Aneta.

Ja tez. Nudzi mnie juz bycie chlopcem do bicia dla Politycznie Slusznych
Internautow.

--
           Maciej Kozinski          | Internet: