Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Jerzy Pawlus (Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 10:44:21 MET

Szymon Sokol pisze:

> Wlasnie tak. To chyba nic wstydliwego, ze firma ATM ma w tym swoj udzial?
> Inne firmy cieszylyby sie z takiej reklamy... Skad taka skromnosc? :->
> Z wszystkich wymienionych propozycji wlasnie te (prasa.atm.com.pl) uwazam za
> najbardziej wlasciwa.

  Dokladnie tak. Jest to incjatywa ATM i niech ja firmuje ATM.

  Domena pl. musi zachowac charakter regionalny i byc moze organizacyjny.
  Pisze byc moze gdyz nie jestem przekonany do tego podzialu.
  Jest on bowiem uwarunkowany historycznie i mial sens w czasach gdy istnial
  podzial na Internet Akademicki i komercyjny.
  W tej chwili ten podzial nie istnieje i kategorie typu gov, edu, mil
  nic nie wnosza a stwarzaja problemy przy kwalifikowaniu instytucji
  do poszczegolnych domen.

  Natomiast jest rzeczywisty problem z duzymi, ogolnopolskimi isntytucjami,
  ktore maja swoje odzialy w roznych miastatch w Polsce. Te instytucje
  mozna rejestrowac w pl np. pod warunkiem ze instytucja ma swoje siedziby
  we wszystkich dawnych wojewodztwach.

  Natomiast zupelnie zlym pomyslem jest rejestrowanie nazw wywodzacych
  sie od rzeczownikow powszechnych: typu prasa.pl, gazeta.pl czy nocnik.pl
  (ta ostatnia to dla tych ktorzy chcieliby zorganizowac bezplatny
   dostep do Internetu dla naszych milusinskich)

Jurek