Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 14:19:06 MET

> Date sent: Tue, 10 Oct 1995 14:02:53 +0100
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: Darek Wichniewicz <darekw_at_atm.com.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Pytanie do wszystkich

> W rozmowie ze mna Irek Neska (NASK) stwierdzil, ze nie zlikwiduje - problem
> lezy w nazwie prasa a nie w org, com czy jeszcze cos innego. Wlasciwie
> pytanie powinno brzmiec: czy w przypadku, gdy stawiam serwer dla prasy, to
> moze on miec w nazwie slowo <prasa>, czy tez musze sie jednoczesnie chwalic,
> [...]
No coz, zasadniczo w projekcie dokumentu PSI ustalilismy ze
"Administrator domeny nadrzednej moze i powinien odmowic
przyznania nazwy domeny:
[...]
- bedacej rzeczownikiem pospolitym, oznaczajacym cala grupe
podmiotow mogacych potencjalnie starac sie o wlasne domeny"
Mysle ze Irek Neska wlasnie tym sie kierowal. Ale przypadek prasa.com.pl
bylby troche rozny od gazeta[.com].pl, bo po pierwsze - nie ma i
prawdopodobnie nie bedzie instytucji majacych w nazwie slowo "prasa" (a
"gazet" troche jest), wiec chyba nie istnieje tu grupa podmiotow mogacych
starac sie o taka domene, pod drugie - jezeli bedzie to serwer przeznaczony
rzeczywiscie dla *calej* prasy, to w tym przypadku nazwa wydaje mi sie
usprawiedliwiona.
(Problem jest w tym, ze tak de facto nie ma szans, zeby to byl serwer dla
*calej* prasy; co najwyzej moze to byc serwer dla *calej warszawskiej* (i
okolicznej) prasy.)
Jezeli mimo wszystko jednak "prasa" uznamy za nieodpowiednie, to wydaje mi
sie ze moja poprzednia propozycja ("Internet dla Prasy") bylaby warta
rozwazenia. W koncu taka nazwe mozna traktowac jako (TM) i wtedy nie ma
formalnych przeszkod przeciwko rejestracji domeny idp.com.pl lub idp.org.pl.
A swoja droga prasa.atm.com.pl tez nie wyglada zle.
A poza tym, tak w ogole wielkie brawa za taka inicjatywe.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl