Re: Prasa.pl

Autor: Janusz Harkot (jerzyk_at_Gosat.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 09:13:43 MET

> Skoro jednak tak liczne grono czlonkow PSI uznalo, ze warto
> ponownie od zera dyskutowac te jedna szczegolna propozycje
> musze przypomniec, ze przez cale dwa miesiace dyskusji nad naszym
> stanowiskiem uparcie i wbrew wszystkim powtarzalem, ze domena
> prasa jest potrzebna z uwagi na wyrozniona funkcje spoleczna mediow.

a co dalej z telewizja? przeciez mamy teraz pare komercyjnych stacji TV?
co z radiem? to tez sa media - dlaczego mamy wyrozniac tylko prase?
wg. mnie telewizja oglada wiecej osob niz czyta gazete...

moze by rozwiazac ten problem doglebnie?
teraz wszyscy dyskutuja czy jest potrzebna domena prasa.pl,
za jakis czas bedzie dyskusja o nastepnych mediach...

> Zdumiewa mnie, jak latwo koledzy z uczelni potrafia uznac za
> oczywiste, ze jest do czegokolwiek potrzebna domena .edu
> (jaby kogos tak naprawde interesowalo,
> czy firma x ma cos wspolnego z nauczaniem)
[...]
> Rownoczesnie probuje sie wszystko, co nie jest uczelnia, wrzucac do
> worka com, ktory staje sie tak pojemny, ze te trzy literki przestaja
> cokolwiek oznaczac lub do workow .net i .org, ktorych znaczenia
> nie potrafimy uzgodnic nawet teoretycznie.

moze i nikogo to nie interesuje ale jakas tradycja w Internecie jest
od najstarszych czasow bylo ze uczelnie to edu, komercyjne to com
jakies cos a'la fundacje to org, a net to instytucje scisle zwiazane
z zapewnieniem polaczen sieciowych (ale nie komercyjne)

Nie jesem przeciwko tej domenie, ale szczerze to nie jestem i za.

Pytanie techniczne: jak miala by byc zorganizowana taka domena?
kazdy dziennikarz, ktory by chcial to mialby wlasne konto (np w ATM)?
czy tez bedzie to tylko MX i bedzie rozsylal poczte, na konto
dziennikarza gdzies na innej maszynie?

Janusz Harkot