Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_soi.riviera.pw.edu.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 19:45:26 MET

    Wiekszosc z osob zabierajacych glos w sprawie domeny prasa.pl patrzy
na problem z perspektywy: "jak dobrac nazwe do opisanej systuacji"
i glosno protestuje, ze w zaden sposob im nie wychodzi nazwa: prasa.pl
Spojrzmy na problem z drugiej strony: siada sobie do komputera taki
przecietny czlowieczek (troche sie juz orientuje w internecie) i widzi
adres:
J.Kowalski_at_prasa.pl - zagadka: Co wtedy pomysli? -
                      Ani chybi musi byc to jakis dziennikarz...

J.Kowalski_at_prasa.com.pl - Co to za firma komercyjna: "Prasa" ?
J.Kowalski_at_prasa.atm.com.pl - To chyba bogata fabryka, jezeli byle robol
                              od obslugi prasy hydraulicznej ma konto :)

Wniosek:
    Prasa jest kategoria sama w sobie i trudno ja zaklasyfikowac jako *.org
czy *.com - ani to organizacja (mniej lub bardziej formalna) ani firma
komercyjna. Zakladajac, ze rzeczywiscie propozycja przyjmie sie wsrod
dziennikarzy i redakcji gazet oraz ze domena bedzie dla nich powszechnie
dostepna, "prasa.pl" nie jest tak zupelnie glupim rozwiazaniem.
    Wg. mnie duzo lepiej wygladalby np. alias mailowy: "gaz_wyb.prasa.pl"
niz obecne "gazeta.pl". Nie upieralbym sie wiec za bardzo przeciwko
domenie prasa.pl

Przydaloby sie tez archiwum tematyczne artykulow prasowych - przynajmniej
notatki z opisem tresci i wskazaniem na pelny tekst (+ przeszukiwanie
przez WWW)

> [mniam]
> ... UPOWSZECHNIENIE INFORMACJI O INTERNECIE, do czego dziennikarze i pisma
> nadaja sie znakomicie.

Hmm, przypomnial mi sie slawetny artykul "Seks w Internecie" i kilka
innych bardzo "ambitnych" merytorycznie (glownie o wirusach, terroryzmie
i szpiegostwie sieciowym). Otoz okazuje sie, ze dziennikarze nawet powaznych
pism szukaja tylko taniej sensacji w Internecie. Zgadzam sie, ze jest kilku
fachowcow, ktorzy wiedza o czym pisza, ale to ci pozostali robia duzo halasu
i sieja panike. Boje sie, ze namawianie osob w sumie przypadkowych do
korzystania z Internetu zaowocuje lawina artykulow, ktore bardziej zaszkodza
sieci niz jej pomoga.

 Slawomir Mateuszczyk, student       E-Mail: slaw_at_soi.riviera.pw.edu.pl
 Warsaw University of Technology             Finger me for my PGP key
 Dept. of Electronics & Computer Science
 Institute of Control and Computational Engineering      *** POLAND ***
    Slaw's URL
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane!