Re: [Q] Ftp

Autor: Tomasz Lukaszewicz (witlu_at_crab.mimuw.edu.pl)
Data: Wed 27 Sep 1995 - 22:57:41 MET

chris_at_cesar.astri.uni.torun.pl (Krzysztof Gozdziewski) wrote:
>Mam prosbe o rade, ktora przekazuje w imieniu znajomego. Czlowiek ma konto
>na Sunie, ale korzysta z niego przez modem (i oczywiscie slono placi za
>rachunki telefoniczne). Chcialby czasami cos sciagnac przez ftp, ale
>tak, zeby zapuscic to ftp i czem predzej sie wylogowac. Wiem, ze mozna
>napisac cos w rodzaju skryptu dla ncftp. Moze ktos zechcialby podeslac
>lepszy (inny) lub prostszy sposob ?

    Polecam program: 'screen', dostepny w wiekszosci ftp-ow unixowych,
a byc moze juz zainstalowany na Sunie znajomego. Umozliwia on otwarcie
wielu sesji jednoczesnie (przez 1 terminal, przelaczanie nastepuje poprzez
naciskanie kombinacyj klawiszy), a nastepnie wylogowanie sie bez utraty
tychze. Mozna je odzyskac nawet po przypadkowym zerwaniu polaczenia, co
w przypadku uzywania modemu bywa pozyteczne.

--
Tomasz /Lukaszewicz
E-mail: witlu_at_crab.mimuw.edu.pl