Re: [Q] Ftp

Autor: S“awomir Mateuszczyk (SLAW_at_ns1.gazeta.pl)
Data: Thu 28 Sep 1995 - 16:43:23 MET

> .. Jakby co, to prosze mnie nie bic -:)
> Czy UN*X na Sunie (w ogole nie lubie UN*Xow !) nie potrafi przypadkiem
> odlozyc zadania w tlo metoda CTL-Z i "bg" ? To mi sie akurat w shellach
> podoba ! (SCO NIE potrafi).
[...]

   Nie ma lekko. Napisanie skryptu to chyba najlepszy i najprostszy
sposob. Nie mozna rozpoczac sesji FTP i puscic ja w tle, poniewaz
w momencie wylogowania Twoj proces FTP zostanie ubity.

Ze skryptem tez nie jest wesolo - mozna puscic:
      nohup ncftp < zrzyn.to &
ale okazuje sie, ze po sciagnieciu jednego pliku ncftp konczy poprawnie
dzialanie - otoz po wylogowaniu strumien laczacy ncftp z plikiem zrzyn.to
(nalezacy do Twojego shella) znika wraz z shellem. Skuteczna rada na to
jest utworzenie skryptu np. ftp_w_tle zawierajacego komende:
      nohup ncftp < zrzyn.to
i uruchamianie go w tle:
      ftp_w_tle &
Wtedy uruchamia sie inna kopia shella.

Uff, mam nadzieje, ze nic nie pokrecilem - robilem cos takiego ostatnio
z pol roku temu. Gdyby to nie chodzilo to byc moze nalezy 'nohup'
usunac ze skryptu i przeniesc do linii wywolania: nohup ftp_w_tle &

      *** W kazdym razie idea jest mniej wiecej taka. ***

Warto dolozyc do wywolania ncftp parametry typu: powtarzanie zerwanego
polaczenia.

W razie problemow moge to sprawdzic dokladniej wieczorem - mozna
mnie zlapac jeszcze dzisiaj pod adresem: slaw_at_soi.riviera.pw.edu.pl

                                                Slawomir Mateuszczyk