screen ([Q] Ftp)

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 28 Sep 1995 - 17:40:18 MET

S“awomir Mateuszczyk wrote:
^^^ Prosze nie uzywac w poczcie polskich liter....

> sposob. Nie mozna rozpoczac sesji FTP i puscic ja w tle, poniewaz
> w momencie wylogowania Twoj proces FTP zostanie ubity.

Zawsze mozna probowac z uzyciem screen'a.

1. Uruchamiamy "screen"
2. W 1 oknie: uruchamiamy "ncftp" i zadajemy komendy jakie chcemy, ew
   z pliku: "ncftp < plik" ... etc
3. Robimy ,,detach'' - wciskamy ^A d
   (screen pozostaje w tle, a programy uruchomione pod nim pisza po
    pseudo terminalu - wydaje im sie ze sa ciagle do terminala podpiete)
4. wylogowywujemy sie...

Gdy przyjdzie nam ochota wrocic do sesji:
Mozna z tego samego lub ZUPELNIE INNEGO KOMPUTERA!!!
(czyli mamy mozliwosc przeniesienia sesji na inny komputer nie przerywajac
jej).

1. log in
2. "screen -r" - odzyskujemy ,,detachnietego'' screen'a

Screen jest dostepny w anonymous ftp w zrodlach. Dziala na wiekszosci
unixach, od Linuxa, SunOSa, SGI, SCO, etc, etc...

Wiecej info (np. o kilku oknach pod screenem, czy cut&paste w trybie
tekstowym) w "man screen".

Zbigniew Zych

--
WWW: http://www.uci.agh.edu.pl/student/infgrp/zych         Zyzio @ IRC