Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: GRZEGORZ SAPIJASZKO (SAPI_at_zr.ita.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 24 May 1995 - 15:43:06 MET DST

Marcin Gromisz pisal:

> Maciek Uhlig (muhlig_at_usctoux1.cto.us.edu.pl) wrote:
>
> : zapisany przez Marcina. Mysle jednak, ze gdyby to zrealizowac, mielibysmy
> : takie maszyny, jak (zupelnie przykladowo):
>
> : pc1.apteka10.ostrowiecswietokrzyski.reg.pl
>
> : Moze to i logiczne, ale czy dopuszczasz, Marcinie, jakis pomysl na
> : skracanie nazw miast? Pewnie nie ma zadnej normy na ten temat, moze
> : trzeba by stworzyc wlasna?
>
> Oczywiscie nazwy (dlugie) miast powinny byc skracane.
> W jaki sposob tworzyc skroty nie wiem. Miedzy innymi z tego powodu
> wyslalem spis miast. Moze czytelnicy zaproponuja skroty dla kazdej
> [...]

Oczywiscie, ze trzeba skracac nazwy miast, bo co by to bylo gdyby:

pc1.apteka10.ostrowiecswietokrzyski.ul_taka.nt_taki.woj_takie.reg.pl?

To kolejna skrajnosc... Aha, w spisie wyslanym przez Marcina znalazly
sie miasta liczace powyzej 20.000 mieszkancow. A co z mniejszymi? A
gdy juz Internet dotrze pod strzechy (moze za kilka lat) to co zrobic
z nazwami gmin i wiosek? :-)) <- ten usmiech to taki smutny bardziej
niz wesoly... Czy wtedy znowu odbedzie sie dluga i namietna dyskusja
nad nazwami domen?, czy moze zrobic to teraz, "za jednym zamachem"?

Pozdrawiam, Grzesiek

* Grzegorz Sapijaszko           e-mail: sapi_at_zr.ita.pwr.wroc.pl      *
* Laser Engineering and Quantum Electronics Group                    *
* Inst. Telecomm. and Acoustic                                       *
* Technical University of Wroclaw           tel: ++48 71 202505      *
* Janiszewskiego 9/11 p. 206                fax: ++48 71 223473      *
* 50-370 Wroclaw, Poland                                             *