Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_frodo.nask.org.pl)
Data: Wed 24 May 1995 - 15:35:10 MET DST

On Wed, 24 May 1995, Jerzy Pawlus wrote:

> [...]

W zasadzie sie z toba zgadzam. Godzac sie na rejestracje nazwy gazeta.pl
uwazalem, ze jednoznacznie ona okresla kto to jest (nigdy mi nie
wpadlo do glowy, ze slowo "gazeta" moze okreslac cos innego niz Gazete
Wyborcza). Moze to byl moj blad.

> Wydaje sie, ze koledzy z NASKU wpadli z jednej skrajnosci w druga.
> Najpierw chcieli obligatoryjne przenosic instytucje z jednej domeny

To byla nieudana proba uporzadkowania nazewnictwa zainicjowana przez NASK.

> do drugiej a teraz rejestruja wszystko jak leci.

Jakies reguly sa stosowane. Moze zbyt ogolne ale innych nie ma.Wspolnie
wpadlismy w pulapke podwojnego (lub nawet potrojnego) systemu
nazewnictwa, ktory nigdy wczesniej nie byl uzgodniony i nic z tym
samodzielnie nie moge poradzic.

> [...]
> domeny pl gdyz nie jest jej wlascicielem. Jest jednym z dostawcow
> uslugi Internet i z powodow historycznych zarzadza domena pl.
>
> Dlatego nalezaloby w ramach "Polskiej Spolecznosci Internetu", bo to ona
> powinna decydowac o strukturze domeny, opracowac reguly akceptowalne
> przez wszystkich. NASK moglby dalej pl zarzadzac i w przypadkach
> konfliktowych zaslaniac sie opracowanymi przez niezalezne cialo regulami.
>
> Problemem jest ukonstytuowanie sie ciala o odpowiednim autorytecie.
> Wydaje sie jednak, ze powstajace obecnie PSI ma duze szanse.

Wydaje mi sie, ze jest to odpowiednia do tej roli instytucja.

> Jurek

Irek