Re: Administrator Systemu czy Krol... ?

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_crab.mimuw.edu.pl)
Data: Sun 23 Apr 1995 - 20:22:35 MET DST

Sergiusz Pawlowicz (ser_at_serek.arch.pwr.wroc.pl) wrote:

> [...]
> dysponuje na Wydziale Architektury malo wykorzystywanym komputerem: PC 386DX
> 40Mhz 200MB dysk twardy, Linux. Uznalem, ze studentom nalezy pomoc, bo sam bedac
> studentem wiem, ze bez emaila obyc sie nie da. Dlatego zalozylem ponad dwiescie
> kont z mozliwoscia korzystania z poczty elektronicznej, od poczatku
> zastrzegajac sobie mozliwosc zablokowania wszelkich innych programow, co prawie
> od razu uczynilem. Przerazony nieco 99 procentowa zajetoscia file systemu
> wprowadzilem drakonskie restrykcje, co ograniczylo zajetosc do 80 procent czyli

PC 386DX 40 MHz 200 MB dysku, 200 userow... taaaa... Ile pamieci?!

W kazdym razie - powiem tyle - moim zdaniem faktycznie znalazles sie pod
sciana, trzeba bylo zdawac sobie sprawe z mozliwosci takiej maszyny i tylu
kont nie zakladac. Ale tak - to faktycznie...

Jedyne, co w takim ukladzie moze budzic jakies zastrzezenia, to forma tego
napisu powitalnego, z pewnoscia niektorzy poczuli sie po prostu obrazeni
albo co.

> Ci, ktorzy zabierali glos, jak na przyklad autor listu wyslanego na wszystkie
> prawie polskie listy dyskusyjne (sic!) Artur Jaroszek, gratuluje dobrego
> samopoczucia. Oby tak dalej, koledzy, zajmujmy sie wszystkim, co dotyczy
> wlasnego podworka, dbajmy o czystosc ogolna i pietnujmy niesprawiedliwosc.
> Artur, dziekuje Ci za nie podawanie w Twoim postingu mojego nazwiska, miedzy
> nami rootami powiem ci w tajemnicy, ze uczyniles wiele dobrej, nikomu
> nie potrzebneh roboty: decyzja Dziekana Wydzialu Architektury dostalem
> polecenie sluzbowe zlikwidowania wszelkich kont spoza wydzialu.
> [...]

To sie chyba nazywa "niedzwiedzia przysluga".

A na przyszlosc nie zakladaj za latwo kont. Jak ktos dostaje cos latwo i bez
wysilku, to nie szanuje. ;-)

--
                               73 de Andy SP5WCA