Re: Jaki edytor w UNIX'ie

Autor: Krzysztof Gozdziewski (chris_at_andy.astri.uni.torun.pl)
Data: Thu 20 Apr 1995 - 19:24:50 MET DST

Artur Bajor sem.VI AE-1 (BARIERA_at_boss.iele.polsl.gliwice.pl) wrote:

: Czy ktos moglby zaproponowac mi jakis edytor do prostych
: plikow tektowych dla systemu UNIX ?

: Mam serdecznie dosc: VI , E , ED , EDIT.

: One sie moim zdaniem do tego nie nadaja.

Mnie sie bardzo podoba edytor pt. joe. Jest bardzo gietki, jesli chodzi
o konfiguracje (klawiszologia). Wersja dystrybucyjna jest w/g mojej
oceny w 98% zgodna z filozofia edytorow w IDE kompilatorow Borlanda
(te z kolei przejely sekwencje klawiszy chyba z WordStar'a).

W kazdym razie jak go zobaczylem, to zrozumialem ze zaoszczedzi mi pare lat
zycia (bo wczesniej uzywalem vi -- generalnie bardzo dobry edytor,
ale nie dla mnie...).

Slyszalem tez o pico, podobniez bardzo sobie chwala ludzie takze emacs.
Do programowania joe jest zupelnie wystarczajacy. Autor chwali sie, ze
dziala sensownie nawet przez modem na 2400 (tego nie sprawdzilem).
Ostatnia wersja jest 2.8 (chyba) i mozna ja sciagnac przez ftp.
Na linuxa widdzialem wersje binarna na ftp.uci.agh.edu.pl, gdzies pod
/pub/linux/progs (moge sie mylic).

kg

--
 ^-^   ~~~ Krzysztof Go\'zdziewski
(* *)  ~~~ Institute of Astronomy, Nicolaus Copernicus University