Re: Jaki edytor w UNIX'ie

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Apr 1995 - 15:22:43 MET DST

Krzysztof Gozdziewski (chris_at_andy.astri.uni.torun.pl) wrote:
: Mnie sie bardzo podoba edytor pt. joe. Jest bardzo gietki, jesli chodzi
: o konfiguracje (klawiszologia). Wersja dystrybucyjna jest w/g mojej
: oceny w 98% zgodna z filozofia edytorow w IDE kompilatorow Borlanda
: (te z kolei przejely sekwencje klawiszy chyba z WordStar'a).

Owszem, joe jest dosyc fajny. Klawisze niestety od Wordstara ciut inne,
i sie czlowiekowi myli.

: Do programowania joe jest zupelnie wystarczajacy. Autor chwali sie, ze
: dziala sensownie nawet przez modem na 2400 (tego nie sprawdzilem).

Smiem twierdzic, ze sie nie nadaje. Byc moze jest to problem wersji
lub instalacji ktorej uzywam, ale usuniecie linii powoduje ponowne
wypisanie dolnej czesci ekranu. A to przy 2400 jest do 10 sekund.
A jak sie chce skasowac 20 linijek (operacja bardzo czesta przy odpowiadaniu
na listy) to co Ctrl-Y sytuacja sie powtarza.

Vi jakos lepiej na VT100 siedzi i robi to rozsadniej, a polecenie 9dd
sprawuje sie super.

Efekt - z domu uzywam vi, ktorego tez nie lubie, ale jest najefektywniejszy.

Jarek.