Re: Internet Society przeciwko restrykcjom

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Mon 27 Feb 1995 - 22:42:35 MET

> [...]
> Nie sadze zeby to byla prawda...
> Widzisz, to jest tak, ze ja jestem jednym z gosci ktorzy swego czasu
> namowili Hofmokla zeby zajal sie podlaczeniem Polski do sieci - i zajal sie
> tak skutecznie, ze bylismy pierwszym krajem 'bloku' majacym legalne i
> oficjalne polaczenie. Troche mi sie nie chce wierzyc, zeby ten czlowiek przez
> te pare lat mojej nieobecnosci w PL zmienil sie w ohydnego biurokrate ktory
> usiluje wylacznie wszystkim utrudnic uzywanie sieci (jak go odmalowujesz).
> Nic mi tez nie wiadomo, zeby z tej dzialanosci mial jakies ogrome prywatne

Ja wierze w dobra wole prof. Hofmokla, ale wypowiedz dyrektora
technicznego NASK nt. FidoNet postawila mi kiedys wlosy deba na glowie.
Nie wiem jak jest z finansami i czy rzeczywiscie NASK zdziera czy nie bo
nie sa dostepne dane na ten temat. Kiedys Hofmokl przyslal do CIUW-L
wyliczenie dochodow i wydatkow NASK, ale... tylko w procentach, a nie w
zlotowkach. Czy finanse NASK musza byc tajne? Przeciez to instytucja
panstwowa i nie majaca (chyba?) na celu zysku.

A poza tym informacja w NASK szwankuje tez w dziedzinach, w ktorych
powinna z pewnoscia dzialac. Udalo mi sie uprosic jednego z pracownikow
NASK zeby informowal czasem, ze nie bedzie routingu (lub nie bylo
routingu..) i dlaczego, ale mam wrazenie, ze robi to nie ze sluzbowego
obowiazku tylko z osobistej przyzwoitosci...

>Wszystko co wyczytalem z cytatu inicjujacego te dyskusje to ze
> NASK nie ma forsy na dalsze darmowe (czy semi-darmowe) dolaczanie abonentow
> nie-komercyjnych, wiec wiec bedzie byc moze musial administracyjnie ograniczyc
> dolaczanie takowych abonentow - sumtne to, ale trudno.

Czy znasz cennik NASK? (dostepny przez WWW) Czy 3200 zl/miesiecznie za
64 K to za malo? Powinno byc 6400? Podobno WARMAN ma brac za to samo
1000 zl - czy bedzie doplacac?

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec