Re: Internet Society przeciwko restrykcjom

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Mon 27 Feb 1995 - 22:05:28 MET

Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de) wrote:
> Bzdura. Zadne ustawodawstwo ani pobozne zyczenia nie pomoga jezeli nie ma
> popytu - a popytu NIE MA i juz. Kilkaset osob prywatnych i kilkadziesiat
> instytucji sie nie liczy.

Jak Ci sie udalo to policzyc? Instytucje mozna przez DNS i mysle, ze moze
byc ich juz powyzej setki z wlasna domena lub MX, a sa jeszcze takie co
maja tylko konto u kogos. Osob prywatnych tez jest wiecej, ale nie podejmuje
sie oszacowac.

>Dla porownania - przypomnij sobie jak to bylo z
> prywatnymi stacjami radia i TV w ostatnich latach. Wyrastaly jedna po drugiej
> nie ogladajac sie na jakiekolwiek ustawy, a nawet wbrew prawu. Bo komus
> sie oplacalo (albo przynajmniej uwazal, ze mu sie moze oplacac).

Znam przypadki (w sieci akademinckiej) uruchamiania uslug sieciowych w
tajemnicy przed NASK.

>Prywatny
> internet jest w tej chwili w Polsce nieoplacany - i jeszcze przez kilka lat
> nie bedzie. Porownaj sobie sytuacje w USA 6 lat temu. Kto utrzymywal internet?
> Ilu bylo prywatnych providerow? Jakie byly administracyjne restrykcje?

Znowu nie wiem jak to policzyles i rowniez nie podejme sie udowodnic
teraz mojego przekonania, ze jest oplacalny. Moze za kilka miesiecy
bede bardziej pewny. Z pewnoscia bardzo oplacalne jest sprzedawanie
IP, ale tu ograniczenia administracyjne sa znacznie wieksze (i w
dodatku nie wiadomo jak duze bo ustawa jest niejasna).

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec