Re: KiB o Internecie

Autor: Maciej Otreba (motreba_at_lnx1.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 27 Dec 1994 - 14:45:20 MET

Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: lbs_at_phys.ufl.edu wrote:

: : jak to ma wygladac w przyszlosci?

: Tak mowiac szczerze w kontekscie GW (lub podobnym) to nie wiem.
: Bo trudno ustalic, kto tu komu cos daje.
: Traktowanie serwera sieciowego jako reklamy jest chyba troche przesadzone.
: O tym ze GW istnieje i tak wszyscy wiedza, kosztuje grosze wiec z
: zakupem problemu nie ma. Z drugiej strony czytajac ja korzystamy
: z informacji, za ktore powinnismy placic.
: I ocenic mi trudno, kto tu komu cos daje, a wiec kto komu powinien placic.
: Moze wiec lepiej zalatwic wszystko bezgotowkowo?

: Dalsze jatrzace przyklady:

: -Kto komu powinien placic za serwis z notowaniami gieldowymi?

Inwestorzy gieldowi chcacy z tego serwisu korzystac - p. KING.

: -Kto komu powinien placic, jak uzytkownik Internetu pisze list
: do uzytkownika Compuserve. Kto powinien oplacac gateway.

Operator sieci utrzymujacy gateway m. in. z oplat abonamentowych
uzytkownikow e-mail. Jesli placisz za dostep do Internetu, to placisz tez
m. in. za mozliwosc wysylanai poczty do innych sieci.

: (podobny problem - zalozmy ze powstanie siec telefonow konkurencyjna
: do TPSA, jak powinny wygladac koszty rozmow miedzy-sieciowych? )

Nie nasz problem - TP SA + nieistniejaca konkurencja powinny to sobie
wyjasnic.

: -Generalnie nie nalezy uzywac sieci do reklamy/kryptoreklamy.
: Jak ocenic sytuacje: Pada publiczne pytanie 'jak zrobic ....?'
: Czy dopuszczalna jest odpowiedz 'Firma XXXX to robi' ?
: A co w przypadku 'Pracuje w XXXX i robimy dokladnie to co trzeba' ?

Jesli placisz za takie konto (placi Twoja firma) to nie masz potem
moralniaka...

: A czy dopuszczalne jest napisanie przez studenta/pracownika nauki
: 'z moim nowym procesorem Cyrix... Windows chodzi dwa razy szybciej' ?

Nie widze problemu - jesli student/pracownik nie czerpie zyskow ze
sprzedazy Cyrix/Windows.

: - Zalozmy, ze mamy pelna komercjalizacje. Kto zaplaci za utrzymanie
: serwera FTP z programi PD?

A kto teraz placi? Jesli serwer bedzie komercyjny/ciekawy i ludzie beda
placili za korzystanie z niego - utrzyma sie. Jesli nie - nie bedzie
zajmowal drogiego pasma comiesiecznymi mirrorami.
 Nie jestem przeciwko darmowym uslugom. Wrecz przeciwnie - uwazam, ze dla
korzysci przecietnego, szarego obywatela sa one niezbedne. Ale aby mogly
istniec takze darmowe uslugi, to komercyjni uzytkownicy musza za siebie
placic.

: Jarek.

M.

                       | Maciej Otreba           / E-MAIL:                 |
                       | 87-116 Torun, POLAND  /                           |
                       | Dzialowskiego 4/4    / motreba_at_boa.uni.torun.pl   |
                       | phone +48-56-485645 /  			   |