Re: KiB o Internecie

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 27 Dec 1994 - 16:51:28 MET

Maciej Otreba (motreba_at_lnx1) wrote:
: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:

: : -Generalnie nie nalezy uzywac sieci do reklamy/kryptoreklamy.
: : Jak ocenic sytuacje: Pada publiczne pytanie 'jak zrobic ....?'
: : Czy dopuszczalna jest odpowiedz 'Firma XXXX to robi' ?
: : A co w przypadku 'Pracuje w XXXX i robimy dokladnie to co trzeba' ?

: Jesli placisz za takie konto (placi Twoja firma) to nie masz potem
: moralniaka...

Hm... chyba nie o to chodzilo. Jak odpowiedz pada prywatnie to OK, ale jak pada
na liscie albo na newsgroupie? Tez OK? A sprawe Canter&Siegel pamietacie?
USENET reaguje dosc nerwowo na reklame, nawet w bardzo niewinnej formie...

: : A czy dopuszczalne jest napisanie przez studenta/pracownika nauki
: : 'z moim nowym procesorem Cyrix... Windows chodzi dwa razy szybciej' ?

: Nie widze problemu - jesli student/pracownik nie czerpie zyskow ze
: sprzedazy Cyrix/Windows.

A skad czytelnik ma wiedziec, czerpie czy nie czerpie? Czy ja jestem Urzad
Skarbowy??

: : - Zalozmy, ze mamy pelna komercjalizacje. Kto zaplaci za utrzymanie
: : serwera FTP z programi PD?

: A kto teraz placi? Jesli serwer bedzie komercyjny/ciekawy i ludzie beda
: placili za korzystanie z niego - utrzyma sie. Jesli nie - nie bedzie
: zajmowal drogiego pasma comiesiecznymi mirrorami.

A jak sobie wyobrazasz placenie za korzystanie z servera *anonymous* FTP??
Chyba, ze mialby przestac byc anonymous, a konta na nim otwieraloby sie
po uiszczeniu oplaty (np. rocznej). No dobra, a jak ja sciagam cos z tego
servera raz do roku, to mam placic tyle samo co tacy, co biora 10MB dziennie?
Wiec moze rozliczac wg ruchu i przysylac rachunki po fakcie? Tez sredni pomysl
- ludzie za prad rachunkow nie placa, czemu mieliby placic za FTP? Jak Cie
odetna, to po prostu prosisz system managera o zmiane identyfikatora :-)
Co gorsza: nawet zakladajac, ze placisz uczciwie - z ilu serverow FTP zdarzylo
Ci sie korzystac? Ja nawet nie wiem - .ncrecent przechowuje mi tylko 20
ostatnich. Jak bedziesz musial sie rejestrowac/placic rachunki na 50 serverach
FTP to Ci niezle w piety pojdzie... Wiec to jest troche nietrywialne
organizacyjnie i nie widze tu wiekszych szans upowszechnienia.

--
                        Szymon Sokol -- Network Manager
U     U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center