Re: KiB o Internecie

Autor: Lech Borkowski (lbs_at_phys.ufl.edu)
Data: Wed 14 Dec 1994 - 06:12:56 MET

lbs> I jesli zglosi sie do was Jan Kowalski, zwykly obywatel, to tez
lbs> dacie mu konto za darmo?

>Tak mi sie jakos zdaje ze krakowski dodatek GW tak czy owak ma konto w
>Cyfronecie. I mam na dodatek przeswiadczenie, ze Cyfronet nie jest
>dobra wrozka, tylko kaze sobie za to konto slono placic. A nawet gdyby
>udostepnial swoje zasoby za darmo, to jest to jego prywatna sprawa.

Jezeli Cyfronet jest firma prywatna, to jest to prywatna sprawa
firmy, a jesli jest to instytucja utrzymywana ze srodkow panstwowych,
to nie jest to juz prywatna sprawa Cyfronetu.

lbs> To po co nam komercyjni operatorzy Internetu? Wszystko zalatwi
lbs> socjalistyczna uczelnia/centrum komputerowe. Klopot z glowy. Ze
lbs> tez glupi Amerykanie na to nie wpadli.

> [...]
>staje sie jedynie s dorazna korzysc i dorazny szmal. Tak wiec tepienie
>inicjatyw, ktore wydaje mi sie, ze wyrastaja ze zgola innych
>przeslanek, jest w tym przypadku niedzwiedzia przysluga w walce z
>naduzyciami i komercjalizacja w polskiej sieci akademickiej. Ale moze
>sie myle i moze rzczywisce GW - dziennik o prawie milinowym chyba
>nakladzie - czerpie nieslychane korzysci z faktu udostepniania jego
>lokalnego dodatku za pomoca sieci gronu kilkuset (kilku tysiecy?)
>ludzi w Posce i za granica? Moze pokusisz sie o jakies szacunek i
>wtedy ta dyskusja bedzie bardziej rzeczowa?

Uciekanie od Internetu komercyjnego jest opoznianiem
jego rozwoju. Mniejsza ilosc pieniedzy inwestowana
w rozwoj internetu ze strony firm prywatnych oznacza wolniejszy
rozwoj internetu. Jestem za jak najszybsza komercjalizacja
Internetu w Polsce. Wazny jest i rozwoj galezi akademickiej
i komercjalnej. Im szybciej GW przejdzie na serwowanie swojego
materialu z wlasnego serwera, tym lepiej.

Sadzac z adresu A. Gorbiela, A.Gorbiel_at_GA-WYB.KRAKOW.PL,
GW ma wlasne komputery podlaczone do internetu. Niech
udostepnia swoje artykuly stamtad. Czy beda to robic za darmo
czy odplatnie, to ich sprawa.

Lech Borkowski