Re: KiB o Internecie

Autor: Artur Pioro (artur_at_thp2.if.uj.edu.pl)
Data: Tue 13 Dec 1994 - 18:28:24 MET

js> Po prostu sam SPRAWDZ jak redakcje sa chetne do swiadczenia tego typu
js> uprzejmosci uzytkownikom sieci, a przestaniesz gadac glupoty (przepraszam
js> za szczerosc, ale zasluzyles).

lbs> I jesli zglosi sie do was Jan Kowalski, zwykly obywatel, to tez
lbs> dacie mu konto za darmo?

Tak mi sie jakos zdaje ze krakowski dodatek GW tak czy owak ma konto w
Cyfronecie. I mam na dodatek przeswiadczenie, ze Cyfronet nie jest
dobra wrozka, tylko kaze sobie za to konto slono placic. A nawet gdyby
udostepnial swoje zasoby za darmo, to jest to jego prywatna sprawa.

lbs> To po co nam komercyjni operatorzy Internetu? Wszystko zalatwi
lbs> socjalistyczna uczelnia/centrum komputerowe. Klopot z glowy. Ze
lbs> tez glupi Amerykanie na to nie wpadli.

Ano rzeczywiscie czasami glupi. Ja osobiscie uznaje siebie raczej za
liberala, ale czasami az mi niedobrze sie robi (i noz mi sie w
kieszeni otwiera, jak to kiedys ktos pewnemu rzecznikowi PRL-u w
liscie napisal), jak widze przesyt komercji we wszystkich mediach i
spotrzegam, ze glowna i co gorsza jedyna przeslanka coraz bardziej
staje sie jedynie s dorazna korzysc i dorazny szmal. Tak wiec tepienie
inicjatyw, ktore wydaje mi sie, ze wyrastaja ze zgola innych
przeslanek, jest w tym przypadku niedzwiedzia przysluga w walce z
naduzyciami i komercjalizacja w polskiej sieci akademickiej. Ale moze
sie myle i moze rzczywisce GW - dziennik o prawie milinowym chyba
nakladzie - czerpie nieslychane korzysci z faktu udostepniania jego
lokalnego dodatku za pomoca sieci gronu kilkuset (kilku tysiecy?)
ludzi w Posce i za granica? Moze pokusisz sie o jakies szacunek i
wtedy ta dyskusja bedzie bardziej rzeczowa?

lbs> Mysle, ze lepiej sie nie spieszyc z mianowaniem kogos glupcem.

Nie wiem czy zauwazyles (na wszelki wypadek to tez zacytowalem), ale
Jarek pisal o 'gadaniu glupot'. A jest wyrazna roznica miedzy
mianowaniem kogos glupcem, a stwierdzeniem, ze czyjas wypowiedz nie
jest zbyt rozsadna ;-). I ja tez sie pod Jarka opinia podpisuje,
dodajac jeszcze: Twoj komentarz jest nie tylko niemadry, ale moze
okazac sie szkodliwy, tak jak to bywa w kazdym przypadku, gdy dobre
intencje spotykaja sie z wrogim nastawieniem.

To tyle i mam nadzieje, ze Cie nie obrazilem tymi kilku slowy,

-- Artur