Re: KiB o Internecie

Autor: lbs_at_phys.ufl.edu
Data: Tue 13 Dec 1994 - 08:03:44 MET

> Oprocz reklamy oczywiscie. Reklama za darmo na panstwowym
> sprzecie to nie jest zla rzecz, prawda?
>
> GW powinna robic to z wlasnego serwera.
>
> Dlaczego GW rozprowadza swoje materialy z panstwowego
> serwera? Czy GW placi firmie panstwowej, jaka jest
> Cyfronet za te usluge?
>
> Lech Borkowski

[Pozwolilem sobie zacytowac 100% powyzszych listow. Sadze, ze warto]

Mysle ze lepsze pytanie brzmi: czy Cyfronet placi Gazecie za usluge,
jaka jest podawanie informacji za darmo.

Dla mnie powyzszy (pana Borkowskiego) tryb myslenia jest przerazajacy.
Stosowany konsekwentnie ogolocilby Internet z wszelkich informacji
(oprocz antyreklamy - vide Pentium bug). Kazda inna informacja kogos
lub cos reklamuje.

W szczegolnosci strony www, gophery i anonymous ftp powinny byc
zakazane a co najmniej inwigilowane przez PKR (Policje KryptoReklamy).

:-))) albo raczej :-(((((((

Jacek Piskozub

---
Sa publikacje w USA, ktore udostepniaja czesc swoich
artykulow, ale robia to z wlasnych, komercyjnych
serwerow. Co stoi na przeszkodzie, zeby GW rozprowadzala
swoje materialy z wlasnego serwera? TVP ma wlasny
serwer. Dlaczego nie GW?
Jesli GW moze za darmo korzystac z uslug Cyfronetu,
to dlaczego Jan Kowalski z ulicy nie moze miec darmowego
konta w Cyfronecie? (a moze tam faktycznie konta za darmo
daja, poprawcie mnie) A moze mamy do czynienia
z wyzszoscia Czlowieka z Gazety nad zwyklym Janem z Ulicy?
Blizsze reklamie w czystym sensie jest to, co GW zrobila
w Warszawie: tekst informacyjny o GW, ze istnieje,
ze to duzy dziennik itp. - z okazji 5-lecia gazety.
Nie bardzo rozumiem sensu umieszczania czegos takiego
na uniwersyteckim serwerze.
Ta reklama dziala, bo np. Internet World napisal, ze
GW jest dostepna z komputera Instytutu Fizyki UW.
Nie umieja czytac po polsku i nie mogli sprawdzic,
czy sa tam jakiekolwiek artykuly.
Podobnie zareagowal Der Spiegel. W swoim WWW-site
Der Spiegel ma rubryke o gazetach dostepnych
w Internecie. Umiescili tam i odnosnik do reklamy GW.
Analogia do tablic reklamowych przy drogach jest oczywista.
Lech Borkowski
P.S. Przypomnijmy sobie:
LISTA AKTUALNYCH PROBLEMOW POLSKIEGO INTERNETU
IDENTYFIKACJA PROBLEMOW
[...]
Problem #21. Nalezy opracowac informacje prawna o zasadach
udostepniania informacji w serwerach sieciowych.
[...]
Problem #26. Umozliwienie uczelniom swiadczenia uslug sieciowych
wybranym partnerom komercyjnym na jasno sformulowanych zasadach.