Stabilnosc systemow

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_wega.ics.tup.edu.pl)
Data: Fri 09 Dec 1994 - 08:58:59 MET

A. Brandt:

> A powaznie, to ciekaw jestem jak wypada porownanie systemow pod wzgledem
> wlasnie bezpieczenstwa a takze stabilnosci. Wydaje mi sie, ze ze znanych mi
> systemow Ultrix jest z pewnoscia jednym z najszczelniejcych i najbardziej
> stabilnych. Ale ciakaw jestem zdania osob naprawde znajacych sie na temacie.

  W Centrum Obliczeniowym PP mamy DECsystem 5500 pracujacy pod Ultrixem.
Mozna by rzec, ze mamy podobne odczucia. Cytujac jednego z kolegow:

    ... wystarczy mu [Ultrixowi], ze jest zasilanie, a dalej to juz sam sobie
radzi ...

Do tej pory nigdy nie zdarzylo sie (w ciagu 2 lat) zeby system padl. Inne
padaja jak muchi, a on jakos nie chce. Wszystko co udalo sie sciagnac z
Internetu daje sie kompilowac w systemie, ze zadnych sztuczek z podmianami
nazw funcji bibliotecznych czy zmian w skladni Makefiles. Oczywiscie nie
twierdze, ze wszystko jest cacy. Denerwujace jest na przyklad to, ze
zrobienie jakiegos malutkiego przekonfigurowania wymaga uzycia wlasciwego,
specjalizowanego polecenia. Dla ulatwienia dodam, ze najczesciej trudno
doszukac sie o jakie polecenie wlasciwie chodzi.

Ultrixowe pozdrowienia,

Tomasz Kokowski