Re: LAP - STAN AKTUALNY

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_eleet.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 08 Dec 1994 - 19:43:28 MET

Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl) wrote:
: Maciek Uhlig wrote:
: >
: > II. Zapewnienie bezpiecznej pracy sieci.
(...)
: >
: > 1. Utworzenie polskiego odpowiednika CERT (Computer Emergency
: > Response Team).
: >
: > Polski odpowiednik Computer Emergency Response Team nie istnieje.

Moze to i lepiej, bo o CERT kraza juz legendy, ze jest to organizacja
zajmujaca sie nie udzielaniem odpowiedzi na pytania. Mozna to zrobic lepiej
- przyklad: 8LGM.

: > Jest zatem w polskiej sieci pare osob, znajacych sie dobrze na
: > problemie bezpieczenstwa sieci. Jest on z oczywistych wzgledow (np.
: > wymagania zagranicznych dostawcow, ewidentne bledy w eksploatowanych
: > systemach) niezwykle wazny.

: Zgadzam sie z tym stwierdzeniem, tym bardziej, ze sam moglem odczuc
: problem konfigurujac IRIX'a (Unix SysV.4 firmy Silicon Graphics)
: praktycznie od poczatku. Niestety producenci maja to do siebie, ze
: sprzedaja raczej dosc "nieszczelne" systemy i dopiero wiele godzin pracy
: administratora jest w stanie doprowadzic system do jakiego-takiego stanu
: bezpieczenstwa pracy. Z tego co sie orientuje, Koledzy administrujacy na
: innych niz SGI maszynach maja podobne problemy (sam zetknalem sie z
: takimi problemami na SUN'ach (SUN/OS), DEC'ach (Ultrix). Podobne
: problemy wystepuja takze pod kolejnymi wersjami Luinux'a.

Wlasciwie wypada sie cieszyc z tego stanu rzeczy, bo dzieki temu
administratorzy maja prace... ;-))

A powaznie, to ciekaw jestem jak wypada porownanie systemow pod wzgledem
wlasnie bezpieczenstwa a takze stabilnosci. Wydaje mi sie, ze ze znanych mi
systemow Ultrix jest z pewnoscia jednym z najszczelniejcych i najbardziej
stabilnych. Ale ciakaw jestem zdania osob naprawde znajacych sie na temacie.

--
                               73 de Andy SP5WCA