Re: LAP - STAN AKTUALNY

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 09 Dec 1994 - 10:56:55 MET

Andrzej K. Brandt (andy_at_eleet.mimuw.edu.pl) wrote:
: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl) wrote:
: : > Polski odpowiednik Computer Emergency Response Team nie istnieje.

: Moze to i lepiej, bo o CERT kraza juz legendy, ze jest to organizacja
: zajmujaca sie nie udzielaniem odpowiedzi na pytania. Mozna to zrobic lepiej
: - przyklad: 8LGM.

Wolne zarty... Wyslanie w piatek po poludniu szczegolowego opisu, jak sie
wlamac na roota, to ma byc "lepiej"? Takiej burzy z piorunami, jaka wywolal
ten incydent, to nie widzialem od 2 lat (wyjawszy sprawe Canter&Siegel
oczywiscie).
Faktem jest, ze CERT jest powszechnie krytykowany - ale nie tyle za
"nieudzielanie odpowiedzi" (a Ty bys odpowiedzial, jakby ktos pytal, jak
we wlasnym zakresie zrobic bombe zegarowa?) tylko za opieszalosc - podobno sie
zdarzylo, ze CERT "przysiadl" jakis bug report na ponad pol roku!

: A powaznie, to ciekaw jestem jak wypada porownanie systemow pod wzgledem
: wlasnie bezpieczenstwa a takze stabilnosci. Wydaje mi sie, ze ze znanych mi
: systemow Ultrix jest z pewnoscia jednym z najszczelniejcych i najbardziej
: stabilnych. Ale ciakaw jestem zdania osob naprawde znajacych sie na temacie.

Stabilny - tak. Z systemow, ktore tu mamy, najbardziej. Nie mielismy jeszcze
zadnego padu Ultrixa, podczas gdy SunOS padal wielokrotnie, a padow SCO
(o Netware nie wspominajac) nikt nie liczy...
Szczelny - czy ja wiem... Tez wymaga pewnych patchow. Faktem jest jednak, ze
"prosto z pudelka" jest bardziej bezpieczny niz SunOS; z Linuxem czy HP-UX
porownywalny.

--
                        Szymon Sokol -- Network Manager
U     U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center