Re: Zmiana domeny inaczej

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_laguna.icm.edu.pl)
Data: Thu 01 Dec 1994 - 18:39:56 MET

Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl) wrote:

> Chcialbym obok toczacej sie dyskusji na temat domen i sposobu ich
> tworzenia poruszyc nastepujacy problem.

> Jaki cel miala zmiana sposobu tworzenia domen?

No wlasnie, moim zdaniem to jest wlasciwy temat do zastanowienia sie.
Wedlug mnie odpowiedzi sa takie:

> Czy celem bylo doprowadzenie do zmiany filozofi w celu

> - zaistnienia (z jakichs powodow) domen "geograficznych"

Nie wiem z jakich to powodow byloby korzystne ?
Moze chodzic jedynie o nawiazanie do tradycji odgornego narzucania
rozwiazan administracyjnych ew. dlawienia inicjatyw oddolnych
(bo jak pamietamy Internet w Polsce wlasnie tak powstawal).

> czy moze
> - zlikwidowania (zablokowania tworzenia) domen "organizacyjnych"?

Sadze, ze glownym celem jest tu zatarcie roznic miedzy rodzajem
organizacji (.edu, .com etc).

> Czy istnieja racjonalne przeslanki, ktore przemawiaja za taka zmiana?

Jak wyzej.

Rozumiem, ze jedynym dodatkowym skutkiem moze byc bol glowy
kilku mlodych administratorow gorliwie bawiacych sie w zmiane nazw domen.

> Jak brzmia powyzsze pytania w kontekscie

> - monopolu NASK,

Jak rozumiem NASK jest finansowany ze srodkow KBN w celu tworzenia
naukowo - akademickiej (.edu. !) sieci komputerowej w Polsce.

> - filozofi "operatorow" przyjetej przez NASK?

Tego nie rozumiem.

> Grzegorz

Pozdrawiam,

--wojtek