Re: Zmiana domeny inaczej

Autor: Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl)
Data: Fri 02 Dec 1994 - 12:04:41 MET

Wojtek Sylwestrzak pisze:

> Jak rozumiem NASK jest finansowany ze srodkow KBN w celu tworzenia
> naukowo - akademickiej (.edu. !) sieci komputerowej w Polsce.

> Tego nie rozumiem.

Chodzi mi o to, jak sie ma "przydzielanie" domen przez lokalnego
operatora, ktory jest .edu firmom ktore sa .com.

Wiadomo, ze najszybciej internet powstal i rozwija sie (narazie)
w osrodkach akademickich, naukowych - czyli .edu. Powstala jakby
infrastruktura .edu. I teraz jak to pogodzic z *koniecznoscia*
przylaczenia uzytkownikow typu .com? Nie da sie inaczej - musi to
koordynowac lokalna jednostka typu .edu, i jako taka finansowana.
Czy w Krakowie nie jest tak, ze Cyfronet (edu) jako koordynator
lokalny przylacza firmy .com (pewnie poki co przez modemy, ale
to chwilowo). No to cyk - wymyslono, ze cyfronet administruje
domena "krakow". Problem zglowy.

Nie jestem pewien, czy moj tok rozumowania jest poprawny.
Moze ktos mnie oswieci w tym wzgledzie.

Grzegorz

--
| Grzegorz Krawczyk - System & Network Manager                                |