Topologia polskiego Internetu

Autor: Jerzy Pawlus (yppawlus_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 16 Jun 1994 - 15:44:37 MET DST

> Jerzy> Nie zgadzam sie. To jest do rozwiazania. Przeciez dlatego
> Jerzy> zastosowano BGP zamiast EGP. Problem lezy zupelnie gdzie
> Jerzy> indziej.
>
> Nic nie rozumiem.

Gdybys czytal polip'a to bys wiedzial :-)

> 1. Z czym sie nie zgadzasz?

Nie zgadzam sie, ze dodatkowa linia miedzynarodowa usytuowana poza
Warszawa stworzylaby problemy nie do rozwiazania.

> 2. Dlaczego zastosowano BGP (i co w ogole te skroty znacza)?

BGP (Border Gateway Protocol). W skrocie jest to protokol sluzacy
do wymiany informacji trasowej pomiedzy sieciami zarzadzanymi przez roznych
operatorow. Praktycznie obowiazkowy w Europie.

> 3. Gdzie lezy problem i jaki?

Problem dodatkowej linii miedzynarodowej. Ja uwazam, ze jest to glownie
kwestia finansowa i polityczna.

Jurek