Re: Polskie newsy

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 09 Jun 1994 - 15:58:40 MET DST

Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de) wrote:
| Ale mi sie za ten mail dostalo :-) A w zasadzie to chcialem tylko
| przestrzec przez 'bezmozgim' pchaniem wszystkiego co sie nawinie w
| hierarchie pl (uzywajac Donosow jako przykladu). Sa rzeczy ktore jednak
| lepiej dystubuuja sie e-mailem, czy WWW, czy news-ami ogolnoswiatowymi...

No wiec w porownaniu z e-mailem i listami dyskusyjnymi, to news sie
dystrybuuja znacznie lepiej, oszczedzajac pojemnosc lacz (lepiej wyslac
jedna kopie listu niz kilkanascie) i lokalnych dyskow... Poza tym
wygodniej sie je czyta, nie trzeba sie martwic zmiana wlasnego adresu,
zapisywaniem sie, wypisywaniem sie itp. itd...

| Jak sobie to nasze pl.* zanadto napchamy niepotrzebnymi rzeczami, to
| ludzie beda mieli klopoty ze znalezieniem tego czego potrzebuja i w
| efekcie zmniejszymy sobie liczbe uzytkownikow :-(

az tak czarno to ja bym tego nie widzial. W tej chwili np. tez trzeba
sie troche nagimnastykowac zeby sie na jakas liste dyskusyjna zapisac
(po pierwsze - znalezc ja), a news czynia to znacznie latwiejszym.
Poza tym nikt nie mowi o pchaniu dokladnie wszystkiego w news, ale glownie
tego, co juz cieszy sie spora popularnoscia (zeby miedzy innymi odciazyc
lacza emailowe). No i oczywiscie inne mniej popularne na razie rzeczy,
ale to juz w miare zapotrzebowania...

| Moze powinnismy jednak wprowadzic jakies reguly typu 'kreacja nowej
| grupy powinna byc poprzedzona dyskusja (pl.config?, pl.admin?) i jakims

pl.news.announce.newgroups ??
i podobne zasady tworzenia grup?

Mysle ze na razie jest to niepotrzebne, ale za jakis czas -
prawdopodobnie tak. Na razie trzeba calosc ruszyc, pokonfigurowac mniej
wiecej tak jak trzeba, poustawiac odpowiednio feed-y i wtedy mozna sie
zastanawiac co dalej.

| miesiecy utoniemy w smieciu. (I prosze mnie zle nie zrozumiec, nie
| nawoluje do administracyjnych ograniczen. Bede pierwszym protestujacym
| gdyby takowe sie pojawily... Ot, nie przesadzajmy z entuzjazmem,
| pomyslmy zanim zrobimy, popytajmy innych o zdanie).

Od tego wlasnie sie zaczelo...

Przez nie do konca dobra konfiguracje mojego serwera innd (blad w sztuce
przy stawianiu go na nowo na Linuxie gdy padl duzy Sun) okazalo sie ze
kazdy mogl czytac z niego newsy, co odkrylem zaraz gdy tylko ktos z Lublina
polaczyl sie i poczytal troche... Zablokowalem dostep spoza Wroclawia i
od razu dostelem pare listow z pytaniem 'dlaczego?' -- ze w Lublinie nie ma
serwera news, ze pwr.* i pl.* poza Wroclawiem nigdzie nie ma -- i dlatego
teraz pl.* i pwr.* (ale nic wiecej) mozna z cybera czytac z dowolnego miejsca.
Byc moze niedlugo mozna bedzie to zmienic na 'dowolne miejsce poza
Polska, chyba ze okolice Wroclawia' - by ograniczyc dostep tylko dla
tych, ktorzy rzeczywiscie blizej grup pl.* (np. ze Stanow) nie maja..

na razie..

Tomek

--
 _________