Re: Polskie newsy

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Thu 09 Jun 1994 - 18:04:19 MET DST

>No wiec w porownaniu z e-mailem i listami dyskusyjnymi, to news sie
>dystrybuuja znacznie lepiej, oszczedzajac pojemnosc lacz (lepiej wyslac
>jedna kopie listu niz kilkanascie) i lokalnych dyskow... Poza tym
>wygodniej sie je czyta, nie trzeba sie martwic zmiana wlasnego adresu,
>zapisywaniem sie, wypisywaniem sie itp. itd...

To jest wszystko prawda, przy zalozeniu, ze liczba czytelnikow listy jest
wieksza niz liczba serverow newsow posiadajacych dana grupe :-)
Jezeli ten warunek spelniony nie jest, to listy e-mailowe zajmuja
mniej miejsca na dysku. Nawet jezeli czytelnikow jest wiecej niz serverow,
ale sa bardzo nierowno rozrzuceni (prawie wszyscy w jedym miejscu) to e-mail
tez moze byc lepszy, bo marnuje mniej czasu na linkach, a najlepsze sa wtedy
lokalne newsy. Ktos juz slusznie zauwazyl - po co pchac czysto lokalne grupy
(typu mimuw) w hierarchie szeroko dystrybowana, jezeli praktycznie wszyscy
zainteresowani sa na tym samym Ethernecie? Najlepiej w takiej sytuacji
skonfigurowac lokalny server tak, zeby do takich czysto lokalnych grup mial
dostep kazdy, jezeli ktos juz musi gdzies z daleka do sie bedzie mogl
przylaczyc, a nie bedziemy zasmiecali innych serverow (i stresowali biednych
uzytkownikow ktorzy, bedac dajmy na to z Lublina, nie musza wiedziec co
to takiego mimuw...)

Michal (JMP)