Marcin Debowski:
> On 2024-07-04, Klakier <gargamel@papasmerf.pl> wrote:
>> Marcin Debowski:
>>> On 2024-07-03, Klakier <gargamel@papasmerf.pl> wrote:
>>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 -
>>>> w
>>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba,
>>>> który na
>>>> SGI odpalił Quake.
>>>
>>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
>>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
>>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
>>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
>>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
>>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
>>>
>>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
>>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
>>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
>>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
>>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
>>>
>>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
>>
>> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
>> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
>>
>> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
>> od SGI Onyx/2.
>
> Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
> Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
> żre i ile waży.
Zapewne. Dzisiaj rynek Workstation jest już chyba niszowy/martwy, software do
renderingu 3d i produkcji video korzysta z "cywilnych" GPU i ich bibliotek,
opiera się im wymagając dedykowanych praktycznie jeszcze chyba tylko soft
projektowy typu SolidWorks/ProEngineer, dla studenta do produkcji Cathedral zbyt
drogo, a komercyjne wytwórnie pokroju DreamWorks renderują swoje produkcje w
Datacentrach.
|