Marcin Debowski:
> On 2024-07-03, Klakier <gargamel@papasmerf.pl> wrote:
>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba,
>> który na
>> SGI odpalił Quake.
>
> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
>
> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
>
> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS od SGI
Onyx/2.
Z drugiej strony, na tym podobno efektywniej gra się w 'War Games' aniżeli w
Quake.
|