On 2024-07-05, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
> Dnia Fri, 05 Jul 2024 00:02:03 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
>
>> On 2024-07-04, Klakier <gargamel@papasmerf.pl> wrote:
>>> Marcin Debowski:
>>>> On 2024-07-03, Klakier <gargamel@papasmerf.pl> wrote:
>>>>> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000
>>>>> - w
>>>>> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba,
>>>>> który na
>>>>> SGI odpalił Quake.
>>>>
>>>> Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
>>>> 90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
>>>> lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
>>>> SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
>>>> uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
>>>> nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
>>>>
>>>> Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
>>>> przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
>>>> 2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
>>>> Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
>>>>
>>>> Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
>>>
>>> Ok, w takim razie ja chętnie przygarnąłbym tego:
>>> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/Computer_Museum_of_America_%2825%29.jpg
>>>
>>> Wydaje mi się, że za 35 mln USD powinien wycisnąć w Quake więcej FPS
>>> od SGI Onyx/2.
>>
>> Nie chciałbyś tego przygarnąć, no chyba, że współcześnie do odsprzedaży.
>> Ani Indigo, ani Onyxa zresztą tez nie - podpowiedź, poszukaj ile to prądu
>> żre i ile waży.
>
> A to nie jest przypadkiem tylko jednostka pamięci?
> Coś jak współczesne SAN.
Słuszna uwaga, tym bardziej, że tak właśnie wynika z tabliczki. Ale jak
chcesz grać w Quake to zagrasz na wszyskim. Z tym, że to też pewnie
żarło i ważyło.
--
Marcin
|