On 2024-07-03, Klakier <gargamel@papasmerf.pl> wrote:
> Podobno komputer do gier 3D w latach '90 kosztował $250.000-$100.000.000 - w
> zależności od konfiguracji. Przynajmniej tak twierdzi gościu z Youtuba, który
> na
> SGI odpalił Quake.
Spielberg robił animacje do Jurassic Park na SGI Indigo. Na poczatku lat
90. to mogło spokojnie kosztować 6 cyfr USD. Ale już w okolicach połowy
lat 90., co prawda nie tej klasy, ale spokojnie pozwalający na "gry 3D",
SGI Indy, to był koszt w granicach kilkunastu tys. USD. W okolicach 1997
uzywalismy takich Indy i nowszych O2 do chemiii obliczeniowej, a ceny
nie przekraczały 20k USD. Tak, że bardzo zalezy kiedy.
Ten cały sprzęt w końcówce 90./na początku 2000 już był uważany za
przestarzały a jak to szybko szło, to mogę tyle powiedzieć, że koło
2001/2002 miałem na krótko w domu SGI Onyx, ogólnie któraś generacja po
Indigo (cena wejścia na rynek, 1993, pomiędzy 100k-600k USD).
https://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Onyx
Dostałem go sprawnego, za darmo, jak przestał już być uzyteczny.
> Dziś nawet Apple nie dobił do takiego cennika. ;-)
To nie są tej klasy maszyny. Szczerzę wątpie, aby w latach 90. były
systemy ukierunkowane na uzytkownika końcowego, co pozwalałyby na jakąś
zaawansowaną grafikę typu tej uzywanej przez SGI.
--
Marcin
|