Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak ściemnić laptop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak ściemnić laptop
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 21 Jun 2024 23:59:05 GMT
On 2024-06-21, Arnold Ziffel <arnold@hooterville.invalid> wrote:

> Sprawdziłem to u siebie. To zmienia jasność ale wyświetlanego obrazu, a
> nie podświetlenia. Można ustawić zero i wtedy jest po prostu czarne (na
> poziomie czerni), ale ekran (podświetlenie) dalej świeci jak świecił.

Stąd moje pytanie o co bardziej chodzi. W tych ustawieniach i
okolicznościach przyrody gdzie sam używam po bardziej ciemku laptopa
zasadniczo nie muszę robić cyrków z samym podświetleniem.

> Ja jasność podświetlenia zmieniam u siebie wpisując wartości do
> /sys/class/backlight/intel_backlight/brightness (mam do tego skrypt
> podpięty pod klawisze) i tak faktycznie mogę ściemnić ekran bardzo mocno
> (choć poniżej wartości 6 ekran zaczyna migać). Wpisanie tam zera wyłącza
> podświetlenie całkowicie, wpisanie jedynki sprawia, że jest ledwo widoczny
> (i miga).

To jest jakaś nieliniowa skala typu integer, chyba 16 bitowa.
Bez skrytptu:
echo 1 | sudo tee /sys/class/backlight/intel_backlight/brightness

Przy czym jesli nie ustawisz jasności pikseli to będzie nadal dużo za jasno.
Tak wygląda na Inspironie 5430 https://ibb.co/C76XZ0n
Podświedlenie klawiatury na niższej wartości dla porównania.

--
Marcin