Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak ściemnić laptop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak ściemnić laptop
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Thu, 20 Jun 2024 19:50:55 +0100
in <news:2mQcO.1024$zQFd.690@fx06.ams1>
user Marcin Debowski pisze tak:

> Ale, że bo czerń nie jest czarna, czy że zmiany w obrębie
> sąsiadujących ustawień są zbyt duże (jest np. tylko 10 poziomów w
> tym najciemniejszy wciąż zbyt jasny)?

to i to chyba

> Na to ostatnie, to pewnie zalezy i od laptopa i systemu i od
> dostepnych aplikacji. Przykładowo na swoim pod Linuksem mogę
> praktycznie płynnie ustawiac jasność w taki sposób:
>
> xrandr --output eDP-1 --brightness wartości_w_tym_ułamkowe
>
> Zmiany o 0.05 widzę bez problemu. Nie wiem jaka jest rzeczywista
> rozdzielczość. Przyjmuje 0 a nawet ujemne robiąc inwersje.

Jakoś nie wierze że możesz spod systemu ściemnić ekran do tego stopnia
że będziesz widział tylko zarysy białego tekstu na czarnym tle

imho jest próg poniżej, którego układ zasilania ledów krewędzi nie
schodzi.

Myślałem że bios może wszystko zarządzić ale nie.
Zero to nie czarny ekran.

https://ibb.co/FnWmFv7

--
Piter